Strange

3  16-08-2007

Fördelar:
Några guldkorn finns det, Bra sång och Gitarrspel emellanåt .

Nackdelar:
För dåligt låtmaterial överlag .

live_evil

Om mig: Jag är 43 år och är mycket intresserad av musik. Främst då av hårdrock men lyssnar även på annat s...

Medlem sedan:23-05-2007

Den här recensionen har betygsatts av 3 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Det här albumet från 1991 hade jag höga förväntningar på när det släpptes om man ser på vad Crimson Glory hade gjort tidigare.
Men man blev väl både besviken och glad när man satte på skivspelaren första gången, man kände liksom inte igen sig riktigt och jämfört med Trancendence ser man inte många likheter.
Detta är en väldigt blandad skiva med balladerna som utmärker sig mer än de progressiva metallåtarna.
Inledande titelspåret "Strange And Beautiful" och "Starchamber" är de bästa av de tyngre låtarna.
"Song for Angels" ser jag som det bästa spåret av balladerna men "Love and Dreams" och "Far Away" är inte så pjåkiga heller.
Av de övriga spåren kan man väl nämna den halvlugna "Chant" som väl är helt okej.
Resten är inget speciellt att hänga i Julgranen.
Jag tycker att gitarrspelet och sången på denna platta har sina riktiga höjdpunkter men överlag är låtmaterialet för dåligt helt enkelt, plattan liksom kommer aldrig igång.
Denna skiva kan man väl köpa om man gillar Crimson Glory, men de har gjort bättre album.

21-08-2007 21:46

Where Dragons Rule ja :-)

JanneRafiki

JanneRafiki

21-08-2007 20:06

“In a world between myth and strange reality”. Jag var inne på deras sida och lyssnade …

Den här recensionen av Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory har fått betyget:

1. JanneRafiki

"användbar" av (67%):
  1. wesseboyman
  2. Dele

Alive (Live Recording/+DVD) - Meshuggah Alive (Live Recording/+DVD) - Meshuggah
Progressiv Metal - Label: Nuclear Blast
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 199,00 kr
Astronomica - Crimson Glory Astronomica - Crimson Glory