Jämför priser Ordna efter Pris

Tillgänglighet: Okänt, se butik

ginos.​se

DKNY

4  11-01-2017

Fördelar:
LUKTAR GOOT

Nackdelar:
inga

Lyxkänsla

Kvalitet

Flaskans design

Chanel98

Om mig: Hej! Heter Oliwia och är 18 år! Som började på ciao och är nybörjare! Min profilbild kommer upp snar...

Medlem sedan:10-01-2017

Jag är inte en person som har en viss favoritparfym som jag alltid köper, utan jag gillar att prova lite olika. Oftast köper jag inte de dyraste parfymerna heller. Denna fick jag i en presentförpackning med parfymen och en hudlotion i samma serie, och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Till att börja med doftar den väldigt gott, lagom sött och feminit, med en klar ton av äpple. Dessutom är det en ganska "lätt" doft, den blir inte sådär muskig som vissa tenderar att bli, så den passar finfint både till vardag och fest. Det är en dryg parfym också, man måste inte duscha hela kroppen för att lukta gott utan det räcker med ett eller två sprut. Så den jag har kommer räcka länge.
Doften håller i sig bra i flera timmar, utan att man behöver spreja på mer. Det är bra, för jag går aldrig runt och bär med mig parfym i väskan.
Flaskan är jättefin, grön och formad som ett äpple med ett silverlock på. Min flaska som innehåller 30 ml tar man av locket på och där är en sprej, den stora flaskan trycker man direkt på locket för att spreja på parfymen.
The Big Apple
Parfymen lanserades första gången 2004, och idag har det kommit ut flera versioner av den, som red delicious, night och fresh blossom.

En flaska med 30 ml kostar ca 300 kr. Dyrt tycker jag, men det är en väldigt trevlig parfym så visst är det värt det. Det dåliga är väl att flaskan är lite otymplig p.g.a. formen. Inte optimalt för dem som gillar att ha parfymen med sig. Sen har den ju blivit så omåttligt populär så man är inte direkt unik när man har denna i badrumsskåpet, därför är inte lyxkänslan den högsta. Men en parfym luktar aldrig samma på två människor, så det gör inte så mycket.
Om man läser om parfymen hittar man följande;
Toppnot: äpple, gurka och grapefrukt
Hjärtnot: magnolia, ros, liljekonvalj och viol
Basnot: sandelträ, trä och amber
Det säger inte mig så mycket, utan jag tycker den luktar äpple med lite inslag av blommor; fräscht och feminint, kort och gott. Den luktar inte alkohol som vissa parfymer gör. Dock har den en åldersgräns på sig. Den passar nog bäst på tonåringar, eller i alla fall lite yngre personer. Jag har svårt att se en kvinna över femtio använda den. Parfymen kan köpas på i stort sett alla ställen där parfym säljs, kicks, åhlens osv. Man kan beställa den lite billigare över internet också.
Dela denna recension på

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av DKNY - Be Delicious Eau de Parfum Spray har ännu inte betygsatts.