DORO Congress 205

DORO Congress 205

Sammanvägt betyg (1): Användarnas sammanvägda betyg DORO Congress 205

Doro Congress 205 - headset eller högtalare

4  25-01-2009

Fördelar:
Headsetjack och snygg design

Nackdelar:
Tyvärr fungerar inte högtalarfunktion och headsetfunktion samtidigt

Design

Kvalitet

Funktioner

DeepPurple

Medlem sedan:24-01-2009

Den här recensionen har betygsatts av 4 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Doro Congress 205 är en stationär bordstelefon med headsetuttag, högtalare och de vanligaste funktionerna som man kan behöva. Tålig och ren design som passar in överallt, hemma eller på kontoret.

Beskrivning

- Hörselslinga
- Sekretessknapp
- Reglerbar lurvolym
- Meddelande-väntar-indikering
- Teleuttag för modem eller fax

Omdömme

Telefonens främsta fördel är troligen det särskilda headsetuttag som gör att man kan växla mellan lur och headset och även ta samtal utan att lyfta på luren. Sitter man och jobbar med headset på huvudet trycker man på headsetknappen för att ta samtalet.

Produkten ger bra prestanda för dena prisklass men skall nog betraktas som en basmodell utan några större finesser. För den som arbetar hemifrån eller på företaget och behöver händerna fria är Doro Congress 205 ett bra val.

Eftersom telefonen har både högtalare och headsetuttag kan man tro att den är en komplett kontorstelefon. Tyvärr måste man dock välja om headsetfunktionen eller högtalarfunktionen skall vara aktiv, alltså inte båda samtidigt vilket är synd.

25-01-2009 12:38

Oj, det var ju din andra, men om en lite vassare "vanlig" telefon. Jag använde en strulig laptop igår och den la av mitt i då jag skrev kommentaren igårkväll. Så jag tänkte få till den idag istället, men då fanns kommentaren redan där den skulle sitta.

25-01-2009 12:15

En bra första recension om en funktionell telefon. Med det nicket, antar att det kommer en musikrecension snart ,,, Kul att du har hittat till svenska Ciao.

Den här recensionen av DORO Congress 205 har fått betyget:

1. halsing