Daxter - [PSP]

Daxter - [PSP]

PSP - Genre: Action, Barn - Åldersgräns (PEGI): 7+,PSP - Genre: Action, Barnspel - Åldersgräns (PEGI): 7+

Recension av "Daxter - [PSP]"

publicerad 2011-10-11 | Driva
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Daxter, ett enkelt roligt spel"

Daxter är ett av de roligare spelen jag har till mitt PSP. Ett äventyrspel där man är Daxter, en vessla tror jag, och där man ska lösa olika banor. Daxter är en insektutrotare och man dödar insekter på roliga sätt med bland annat flugsmällor och gas. Dels springer Daxter runt själv, men ibland har man en slags svävande skoter och åker runt med.

Jag tycker att spelet är lite ojämnt i svårighetsgraden, vissa stunder är det lite för enkelt och man klarar det utan att knapp försöka, medan andra ställen är det nästan för svårt. Kontrollerna är nästan för lätta ibland, då man knappt behöver röra på spaken för att Daxter eller hans svävande skoter ska flyga iväg. Men när man spelat en stund kommer man in i det.

På det stora hela är det ett rätt enkelt, roligt spel och Daxter höjer verkligen stämningen med sina roliga små kommentarer

Den här inlägget har blivit läst 1970 gånger och utvärderats till
användbar