Del Monte Ananas Skiv i Juice

Del Monte Ananas Skiv i Juice

Ananas

Recension av "Del Monte Ananas Skiv i Juice"

publicerad 2010-04-12 | myggan-65
Medlem sedan : 2010-04-07
Ska försöka att kika in då och då och sätta betyg och se om skrivklådan infinner sig igen.
Fördelar Bra mängd i varje burk, hög kvalité
Nackdelar ---

"Del Monte Ananas skivor i juice - bra produkt i bra mängd"

Företaget bakom Del Monte

Varumärket startade år 1892 och namnet kommer från ett prestigefyllt hotell i Californien, med just det namnet. 1926 lanserades Del Monte i Storbrittanien och 1990 startades Del Monte International.

De tillverkar produkter som fruktdrycker, juice, konserver och snacks och de säger sig endast använda sig av råvaror av allra högsta kvalité.
Produkten

'"Innehåll"': ananas och ananasjuice.

'"Näringsvärde per 100 g"'
Energi 286 kJ/69 kcal
Protein 0,4 g
Kolhydrater 15,5 g
Fett 0,1 g

Just denna förpackningen är 3 burkar innehållande 227 g vardera (varav 137 g är ananas).

Egna tankar

Det här är en perfekt förpackning när man ofta vill använda en mindre mängd ananas i matlagning, t ex om man gör egen pizza, ska göra fruktsallad eller någon annan sorts mat. Oftast när man öppnar en större burk så blir man stående med några skivor som inte har gått åt och som snabbt blir förstörda.

Den här inlägget har blivit läst 2212 gånger och utvärderats till

• mattihp publicerad 2010-04-14
    Bra skrivet; hade dock velat se lite mer om vad som gör produkten prisvärd mot sina mycket billigare konkurrenter :) om du känner för att jämföra ex. kvalité mot konkurrenter så skulle jag höja mitt betyg.

Produktinformation : Del Monte Ananas Skiv i Juice

Ananas