Ananas

Recension av "Del Monte Ananas Skiv i Juice"

publicerad 2010-06-21 | Sagoalvan
Medlem sedan : 2010-05-04
Läs mer om mig http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Vacker dekoration som är god.
Nackdelar -

"God till Hawaii kyckling."

Del Monte Ananas Skivor i egen juice

Delmonte 4 ananasringar i egen juice, säljs i trepack.

Del Montes ananasringar har inga konserveringsmedel, färgämnen eller tillsatta aromer.
Varumärket har funnit ända sedan 1892

Många kanske inte tänker på att man kan ha ananas till annat än efter rätter, vi brukar ha dem på vår egen hemlagade pizza. Jag tycker att den passar extra bra ihop med kyckling så jag gjorde :

Hawaii Kyckling

( se bild ) där jag stekte kyckling, la i sötsursås, wokgrönsaker och toppade med ananas som jag sedan värmde i ugnen.

En platt konservburk som är mycket lätt att ta av locket på då det är en ring som man bara drar i . Själva konservburkarna har vi börjat spar för de är otroligt bra att driva upp små frön i . Det är bara att dra loss pappetiketten så har man en jättesnygg silverfärgad burk.

Får man någon ananasring över ska man förvara den i ett plastkärl i kylskåpet och äta upp inom 3-4 dagar ( enligt konservburken ).

Jag gillar konserverad ananas bättre än färsk men det beror mest på att jag är så känslig , den färska börjar rätt snart sticka på tungan. Denna konserverade ananas är mild i smaken och då den ligger i sin egen juice känns den nyttigare än de konserverade frukter som ligger i syrup.
Innehåll

Ananasringar i sin egen ananasjuice.

Näringsvärde per 100 g

69 kcal
Protein 0,4 g
Kolhydrater 15,5 g
Fett 0,1 g

vikt

220 gram / burk med 140 gram ananasringar i varje burk.
Hållbarhet

Hållbarheten står både p åpappförpackningen under ( 28.09.2011 på våra ) och även printat på varje lock.

Färg

Som ni ser på bilderna är den vackert gul med lite ränder i .
Konsisten

Den är lagom hård, inte lika hård som färsk och inte så mjuk som andra märken av ananas ringar. Trådigheten är inte lika påtaglig som i en färsk ananas.

Rekommenderas

JA !