Päron

Recension av "Del Monte Konserverade Päron"

publicerad 2010-04-05 | Malibu
Medlem sedan : 2009-11-23
Tack till alla som läser! Jag försöker hinna med att läsa tillbaka så ofta jag kan :)
Fördelar Goda
Nackdelar Lite hårda

"Konserverade Päron -Funkar utmärkt till efterrätten"

Ingredienser
Päron, vatten, socker, citronsyra.

Näringsdeklaration
Näringsvärde per 100 g
Energi (kJ): 248
kcal: 58
Kolhydrater: 14,00 g
Protein: 0,20 g
Fett: 0,10 g

Mina Åsikter

Konserverade päron är något som funnits länge och har vart en stor del av efterrätten många gånger.

Innehållsförteckningen är för en gångs skull kort och det är ju härligt med lite omväxling. Det är alltså päron som ligger i sockerlag. Det smakar som söta päron. Vet inte om man kan beskriva dom på något annat vis.
Konsistensen är ganska hård, inte överdrivet, men dom kan vara svåra att skära i. Allra helst när man äter med sked så kan det flyga päron hit och dit.

Dom här päronen har nog dom flesta smakat tillsammans med aftereight. Man lägger en aftereight på varje päron och så in i ugnen tills dom har smält, serveras tillsammans med grädde och det blir supergott. (Tidigt 90-tal ringde, dom ville ha tillbaka sin efterrätt). Nej då, inte ska man skämmas för att göra den här otroligt enkla och mumsiga efterrätten.

420 gram för ca. 15-20 kr, vilket är helt okej för mig.
Konservburken har länge vart som vanligt att man måste ha en konservöppnare. Men idag är jag ganska säker att man slipper det, då det finns som en annan grej som finns på burklocket. Det är bara att dra upp den med händerna. Lätt som en plätt! Men har man öppnat den så går det inte att försluta. Men 420 gram gör man väl av med lätt!

Vissa kanske låter sig luras av att detta är frukt och borde därför vara nyttigt. Men nej, såklart inte, p.g.a den söta sockerlagen. Men om man jämför med andra sorters desserter där det ingår choklad och betydligt mer socker så är detta ett mycket bättre alternativ.

Allt som allt kan jag säga att dessa läckra päron passar utmärkt i desserter. Men att äta dom rätt upp och ner är ingen höjdare. Det räcker att ha en klick grädde eller glass så blir man nöjd.

Den här inlägget har blivit läst 846 gånger och utvärderats till

• schkog publicerad 2010-04-05
    Saknar inget i recensionen.

Produktinformation : Del Monte Konserverade Päron

Päron