Recension av "Dove - Silk Glow"

publicerad 2017-01-11 | Chanel98
Medlem sedan : 2017-01-10
Hej! Heter Oliwia och är 18 år! Som började på ciao och är nybörjare! Min profilbild kommer upp snart :D
Fördelar Doftar gott, mjuk hud efteråt
Nackdelar inga
inte betygsatt
Lyxkänsla
Kvalitet

"Dove!"

Dove Silk Glow Duschcréme

Förpackningen har en jättefin form, man skulle kunna säga att den är päronformad. Färgerna går i ljusbeich och den har ett väldigt strikt och elegant utseende, och den ser väldigt lyxig ut. Framsidan pryds av en genomskinlig etikett med endel text på, och även en bild som ska likna en bubbla från duschkrämen när man har blandat den med vatten!

Varför just denna duschkräm?
Jo, jag föredrar denna duschkräm därför att den innehåller 1/4 fuktighetskräm, det vill säga att den torkar inte ut huden som många andra duschkrämer gör. Fuktighetskrämen gör så mycket mer med huden än att den återfuktar, den ser även till att huden blir extra mjuk och tillför lyster, vilket jag verkligen kan hålla med om.
Man känner att det är en väldigt bra produkt, och eftersom att den innehåller fuktighetskräm så är den perfekt nu när det börjar bli lite kallt ute, och speciellt bra är den för er som glömmer att smörja in er! Den är även väldigt bra på sommaren när man har torkat ut av solen, eller när man har badat. Det är med andra ord perfekt att alltid ha denna hemma och nära till hands!

Mina åsikter
Jag älskar verkligen den här duschkrämen! Den luktar fantastiskt gott och doften går knappt att översätta till ord, men jag ska göra ett försök. Tänk dig Dove's vanliga hudlotion, tillsammans med en skvätt honung, en bit sommar och vinter på sammagång, några rosblad och en vaniljstång! Den är väldigt feminim och passar nog tyvärr inte män, men det är som jag alltid säger, passar du med doften passar doften ihop med dig, och då spelar det ingen roll om produkten är avsedd för män eller kvinnor.
Jag själv skulle kunna tänka mig att mina barn, om jag nu skulle haft några, skulle kunna använda lite av denna duschkräm, den är ändå väldigt svag samtidigt som den har en skapligt stark doft. Dock brukar jag rekommendera att barn ska använda duschkräm som innehåller AloeVera och inte är parfymerade överhuvudtaget, men denna skulle kunna vara ett undantag med tanke på att den är så otroligt mild och skonsam mot kroppen.
Den får i slutbetyg 5/5 av mig då jag tycker det är en fantastiskt bra, skonsam och underbar produkt som gör precis det den är till för och lite till!
Huden blir silkeslen, man får tillbaka sin lyster, den återfuktar samtidigt som den luktar fantastiskt gott!

Den här inlägget har blivit läst 94 gånger och utvärderats till
inte betygsatt

Produktinformation : Dove - Silk Glow

Duschcreme - Dove

Märke: Dove