Dr Donsbach - Mivitotal Plus

Dr Donsbach - Mivitotal Plus

Mivitotal är ett komplett kosttillskott som innehåller både vitaminer, mineraler, spårelement och 18 l-bundna aminosyror från vassle.

Recension av "Dr Donsbach - Mivitotal Plus"

publicerad 2011-03-02 | IQfisk
Medlem sedan : -0001-11-30
Fördelar Bra för hälsan, ger effekt snabbt, inte speciellt dyrt om man räknar ut dagskostnaden
Nackdelar Sägs framkalla cancer, konsistensen, ev. smaken också
Effekt

"Omtalad produkt från TV, men fungerar den verkligen..?"

Den omtalade produkten från TV som innehåller mer än 100 vitaminer och mineraler - allt för att stärka din hälsa. Mivi står faktist för just MIneraler och VItaminer totalt! Mirakelprodukten som ska hålla förkylningar långt borta och ge mer energi!

Min åsikt

Den ska smaka ananas/apelsin enligt andra recensioner och information på hemsidor men jag känner en svag smak av citron istället. Jag personligen tycker att konsistensen såg väldigt konstig ut eftersom den var tjock och grumlig, blev nästan rädd för att testa pga. utséendet först men det gick ner utan problem till slut.

Smaken är svår att beskriva men den var väldigt sur till en början innan eftersmaken dök upp och "sötade till" det hela. Många tycker rent ut sagt att smaken är vidrig men man lär sig nog att tycka om, eller åtminstonde acceptera smaken. Lukten påminner lite om Sana-sol (ni vet, den populära apelsin vitaminflaskan från yngre dagar?) vilket gör det lite trevligare att dricka.

Har inte hunnit testa produkten särskilt länge men jag tycker mig känna positiva effekter redan nu, har redan fått lite extra energi och orkar arbeta mer utan att bli trött i huvudet i slutet av dagen och tycker att jag har fått vitare ögonvitor sedan jag började med det här.

Biverkningar/Nackdelar

Enda biverkningen jag har märkt av är att jag har fått ont i huvudet om jag inte druckit det i samband med mat. Kanske är en ren slump dock?

Mivi Total innehåller natriumbensoat och bensoat är tydligen ett cancerogent ämne som kan tränga sig in i blodbanorna & lungorna och skadar cellernas arvsmassa ifall det blandas med askorbin. Det sägs att till och med små doseringar av denna blandning (askorbin + bensoat) räcker för att framkalla cancer. Jag är ingen läkare så jag tänker inte gå in mer detaljerat på det här då jag inte vet hur mycket forskning det ligger bakom detta påstående. Det är helt enkelt upp till var och en vad man vill tro, är man nojig kanske man bör ta upp det här med ens läkare.

Läs mer här: http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=abaead3c-a312-4be6-9234-2bcd0ad9f966 (första och sista inläggen kanske är de mest relevanta).

Innehåll

Bläddra ner lite på denna sida: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/mivitotal-plus så kan du läsa innehållet per 30 ml (ca 2 msk).

Förpackningen, Förvaring & Dosering

MiVi Total finns att köpa i 500ml och 1000ml förpackningar. De kostar ca 120:- för den minsta förpackningen och 240:- för den största.

Dosering: 1-2 msk (15-30 ml) 2 ggr dagligen, gärna i samband med måltid. Kan blandas i vatten för en mildare smak ifall man är känslig för det.
Dricker du högsta doseringen så kostar det dig ca 7,90kr/dag att få långvarig och positiv effekt på hälsan. Det kanske låter dyrt men det lönar sig i längden!

Förvaring: Förvaras inte i direkt solljus eller inom räckhåll för barn. Förvaras allra helst i kylskåp för bästa hållbarhet.

Den här inlägget har blivit läst 4797 gånger och utvärderats till

• Thelongestday publicerad 2011-03-02
    bra skrivet! :)
  • shakke publicerad 2011-03-02
    Bra recension :)

erbjudanden "Dr Donsbach - Mivitotal Plus"

Produktinformation : Dr Donsbach - Mivitotal Plus

Typ: Multivitamin & Multimineraler