Echo Falls Rosé

Echo Falls Rosé

USA

Recension av "Echo Falls Rosé"

publicerad 2011-01-24 | Stonehaven
Medlem sedan : 2010-03-11
Funderar på om ciaos nya förändringar är slutet för sidan...
Fördelar Allt
Nackdelar Onyttigt,

"Echo Falls Rosévin: sött, ungdomligt och oemotståndligt"

Echo Falls är ett amerikanskt vinföretag som gör bland annat Rosévin, vitt vin, Merlot och Chardonnay. Echo Falls finns i California i USA. Vineriet Mission Bell finns i hjärtat av Central vally, Madera California, USA och de har gjort vin i över 100 år.
=== Doft, Smak och Färg ===
Detta Rosévin doftar sött men samtidigt lite syrligt. Den har en varm och somrig doft, den doftar först svart av jordgubb och efterdoften blir körsbär. Det finns ingen alkohol doft av detta Rosévin som man ibland kan uppleva av andra viner och Roséviner.

Smaken är underbar. Det är ett sött men samtidigt lite torrt rosévin. Körsbärdssmaken finns där och kommer fram fint och jordgubbssmaken kommer som en fin avslutning. Smakerna gifter sig fint i munnen på en. Vinet är väldigt fräscht, somrigt och ungdomligt. Det finns inga dova jordsmaker i vinet. Vinet är inte strävt och lämnar inte någon bismak.

Jag skulle säga att det här rosévinet ska avnjutas kallt, gärna till dessert eller som det är med lite mogen sommarfrukt och/eller en bit choklad.

Färgen är rosa-röd. Det ser ut som gelehallon vilket jag älskar och det gör vinet ännu mer oemotståndligt.
Förpackning, Pris och inköpsställe

Rosévinet är förpackad I en glasflaska som innehåller 75cl vin och det har en alkohohalt på 12.5%. Priset är relativt lågt och ligger på runt hundralappen. Korken är modern så det är en skruvkork vilket gör den lätt att återförsluta.
Jag köper mitt vin på systembolaget och betalar oftast 99 kronor, men köpte det billigare utomlands och har även sett det dyrare.

Mina åsikter

Jag gillar det här rosévinet väldigt skarpt. Jag gillar den fräscha smaken och den somriga tendenserna i vinet. Jag dricker gärna ett glas eller två en fredagkväll av det här vinet och njuter alltid lika mycket av det. Jag är ingen vin expert eller vinkännare men jag vet vad jag tycker om och inte tycker om. Jag är inte förtjust i torra viner, och det här är inte för torrt men inte för sött och sliskigt heller.

På sommaren när vi grillar och sitter ute och bara njuter av vädret så går det en hel del flaskor av det här vinet. Det slinker ner fint och man tänker inte alltid på hur mycket av det man dricker.

Jag kan tänka mig att många som inte dricker vin i vanliga fall kan uppskatta det här vinet på grund av smaken och att det inte smakar eller doftar skarpt av alkohol som många andra viner kan göra.

Jag föredrar vin på glasflaska vilket detta är. jag tycker bag in box tar död på smaken. Jag har inget emot att det är skruvkork på flaskan utan uppskattar det då det gör att vinet är lätt att öppna, återförsluta och lägga på kylning även om flaskan är öppnad.

Jag vet inte om jag kan säga att det är någon lyxkänsla över vinet eller inte, men för mig har alltid Rosévin varit en lite lyx.

Som alla andra vin innehåller det här alkohol och jag kan inte säga att vinet är direkt nyttigt, men vilket vin är nyttigt? Man ska dock alltid dricka med måtta.

Jag kan rekommendera det här Rosévinet.

Den här inlägget har blivit läst 2422 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Echo Falls Rosé