Pennor

Recension av "Egmont Kärnan - Träfärgpennor"

publicerad 2010-10-27 | Sagoalvan
Medlem sedan : 2010-05-04
Läs mer om mig http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Fastnar på krympplast.
Nackdelar Inte så många färger att välja på.
Kvalitet
Design
Pris

"Färglägg krympplasten från Panduro med träfärgpennor från Kärnan."

Färglägg med Kärnans pennor den vita Krympplasten från Panduro

Jag har haft sådana här pennor länge de är jättebra att färglägga krymplast med.

Jag fick sitta med mamma förr året och beställa ur Panduro Hobbys katalog. Då köpte vi bland annat Krympplast. Jag hade inte sett något liknande förut- det är ett jätteskumt material. Det är som ett tunt plastpapper som är genomskinligt, glatt på ena sidan och strävt på den andra. På detta ritade vi sedan med sådana där färgpennor som inte kladdar av sig( träfärgpennor från Kärnan) . Det var precis före Halloween och när jag gick igenom våra Halloween saker hittade jag min dekoration från förra året.

Det är inte alls svårt att få Krympplasten bra- och som ordet anger så krymper alltså plasten efter att man värmt den. Man kan värma med embossingfön eller i ugnen. Vi värmde en hel ugnsplåt i ugnen och mycket av det jag gjorde gav jag bort i julklapp. Jag gjorde mest dekorationer till nyckelringar och örhängen - där var det lite klurigt att göra tillräckligt stora öglor för när man klipper inne i ett hål var det svårt att inte plasten sprack. Nu gjorde inte det så mycket för i ugnen smälte ihop sprickan.

Tänk på att göra rätt stort för de krymper rätt mycket.

Obs att pennorna måste vara sådana här träfärgpennor annars fungerar det inte.

Övrigt

De här pennorna passar även utmärkt att färglägga med när man sitter i bilen och pappa inte vill få färg överallt.
Rekommenderas

Ja i väntan på pepparkaksbaket kan man baka och färglägga Halloweenfigurer! (se foto)

Den här inlägget har blivit läst 2009 gånger och utvärderats till

• Sagoalvan publicerad 2010-10-30
    Jag har i flera dagar försökt få upp krymp plast som kategori men efetersom man måste ha sådana här pennor gick jag runt mitt problem lite .
  • shakke publicerad 2010-10-30
    bra:)
  • Bantarbritta publicerad 2010-10-29
    Har man gamla plastförpackningar (typ såna man får pizzasallad i) så finns det en viss sort som man kan använda som krympplast, kommer tyvärr inte ihåg vilken plast det var dock... har för mig att den var märkt med någon speciell siffra. ;)

Produktinformation : Egmont Kärnan - Träfärgpennor

Pennor