Mandarinklyftor från Eldorado- Bra till desserten

4  31-07-2010

Fördelar:
PRiset, smaken

Nackdelar:
Konstistensen och förpackningen

Jasmiiin

Medlem sedan:27-02-2010

Den här recensionen har betygsatts av 14 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Dessa mandarinklyfton från Eldorado brukar jag inhandla när jag ska göra en speciell dessert. Anledningen till varför jag just väljer dessa är priset och ingen annat. Det finns säkert ándra mandarinklyftor som ser bättre ut (förpackningen) men jag går på priset eftersom jag är student.

Priset för en burk med 310 g innehåll (mandariner plus sockerlösningen) kostar cirka 11 kronor på Willys.

Innehållsdeklaration:
Mandarinklyftor, vatten, socker.

Näringsdeklaration:
Energi 230kJ/55kcal, Protein <0.5 g, Kolhydrat 13 g, Fett <0.5 g

Smaken: Jag tycker att dessa mandarinklyftor smakar gott. Smaken är som vanliga mandarinklyftor i sockerlösning, det är faktiskt inget fel på dessa bara för att de är mycket billigare. Däremot kan jag känna att konstistensen är lite mosigare på dessa. De går väldigt lätt sönder i munnen och det är lite trist kan jag tycka. Hade velat ha lite bättre konstistens. Annars ser det snyggt ut när jag placerar dessa på min dessert. De går inte sönder så enkelt som vissa kan göra. Givetvis finns det några små bitar i burken. Men inte så många.

Förpackningen är som vanligt i eldorados fula och tråkiga färger. Det är en metallkonservburk som man måste ha en konservöppnare till. Annars är det svårt att få upp den.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Eldorado Mandarinklyftor har fått betyget:

1. dede6236