Recension av "Eldorado Salta Jordnötter"

publicerad 2010-06-25 | norga
Medlem sedan : 2004-12-16
Tack till alla trevliga och fantastiska människor som läser och betygsätter mina recensioner. Mitt motto är "Carpe Diem" (Fånga dagen). Ta god vara på din tid och ha det kul och trevligt för ingen vet vad framtiden har att erbjuda.
Fördelar Många
Nackdelar Kanske att de rostas i för mycket olja, farliga för små barn

"Nötter - supermat som är nyttigt för hälsan"

Må bra av Jordnötter-Nyttiga snacks till Vm tittande

Näringsvärde per 100 gram nötter:
  • Energi 2500 kj/600 kcal,
  • Protein 25 g,
  • kolhydrater 14 g,
  • Fett 50 g.

Eldorado salta jordnötter är billiga sorten som håller samma kvalitet som dyraste jordnötter.De är välrostade och saltade och smakar jättegott. De bästa jordnötter är rostade i solros-och palmolja,. Nu är det VM i full gång och jag skulle rekommendera till alla medlemmar att välja snacks med olika sorters nötter som: jordnötter, cashewnötter,valnötter, paranötter, mandel, hasselnötter etc istället för chips och olika onyttiga snacks.

Nötter är nyttiga till alla förutom allergiker som tyvärr måste välja bort dem och vara noggranna med användning av olika slags nötter. Nötter kan man välja alltid för dem är bra för immunsystemet, hjärtat och nervsystemet. De är mycket bra mot ledvärk eftersom nötter innehåller ett ämne som heter glukosamin.

De främsta experterna rekommenderar några nötter om dagen mot ledvärk, hjärtsjukdomar och att förbättra immunförsvaret. Valnötter är bra för hjärnan(även formen antyder om detta) och ökar sexlusten.

Kolesterolsänkande(mättade) fetter, E-vitaminerna och argininet gör nötter mycket nyttiga för hjärtat. Flera studier har visat att den som äter nötter halverar risken för hjärt och kärlsjukdomar.

I jordnötter finns vitamin B3 och järn som behövs för att bilda signalsubstansen dopamin som hjälper till att hålla bra minne och koncentration. De flesta nötter innehåller magnesium som hjälper musklerna.

Kan man bli tjock av nötter? Nej, tvärtom - nötter hjälper till att hålla vikten och kör igång ämnesomsättningen eftersom dem innehåller mättade fetter.

De främsta forskarna rekommenderar ungefär 15 nötter om dagen.
Enligt min mening är bara naturen som är perfekt och jag skulle rekommendera allt som kommer från naturliga ämnen (ekologisk mat).

Den här inlägget har blivit läst 2501 gånger och utvärderats till

• GustavN publicerad 2010-11-25
    Bra recension :) Måste dock invända på att man inte kan bli tjock av nötter; med 600 kcal/100 gram blir vem som helst bli rund av att äta mycket och ofta.
  • khazjess publicerad 2010-08-10
    Bra recension.
  • Mizzyz publicerad 2010-07-16
    Intressant recension, något annorlunda men väldigt välskriven - bra jobbat!

Produktinformation : Eldorado Salta Jordnötter

Jordnötter