Enkla sätt att spara pengar på

Enkla sätt att spara pengar på

Recension av "Enkla sätt att spara pengar på"

publicerad 2012-06-30 | Mormorannabrittan
Medlem sedan : 2010-11-04
Bra
Fördelar spara småpengar
Nackdelar när man aldrig har råd att unna sig något roligt

"Att spara är inte enkelt för alla"

Jag själv har inte mycket att röra mig med varje månad som pensionär är man inte rik iallafall inte jag. Jag trodde man skulle få det bra när man jobbat och gjort rätt för sig men så blev det inte. Sedan har jag bara en inkomst då jag lever ensam då blir det extra tufft i kassan det kan jag lova.

Men tips på att spara trots dålig ekonomi:

Jag sparar alla mina småpengar nu blir det ju inte så mycket då man mest handlar på kort. Men detta är ett bra sätt att få några kronor i en burk eller spargris.

Se över vad du handlar varje månad här kan man ändra mycket och leva lite billigare.Men man ska också kunna unna sig saker för leva snålt och äta billig mat är inte så roligt alltid heller.

Strömförbrukning om du nu har el du betalar för. Här kan man spara genom att inte ha tänt lampor i rum man inte är i och stänga av saker som står på om man inte använder dom. Lite pengar kan detta ge.

Åsikt:

Jag kan inte spara mycket varje månad så för mig gäller det att vända och vrida på slantarna och så ska man inte behöva ha det som pensionär men man får bara gilla läget.
Jag tänker på vad jag handlar och där ser jag över vad jag kan ändra.
Samt att jag sparar mynt mer kan jag inte göra då jag inte har mycket att röra mig med från början.
Alla extrakronor är välkomna och man kämpar dagligen med ekonomin.

Den här inlägget har blivit läst 1180 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Enkla sätt att spara pengar på