Enkla sätt att spara pengar på

Enkla sätt att spara pengar på

Recension av "Enkla sätt att spara pengar på"

publicerad 2011-12-30 | zwampe
Medlem sedan : 2010-09-13
Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har jag missat någon så hojta till så skall jag kolla=)
Fördelar ha bättre koll
Nackdelar inte en massa onödiga impulsköp

"Spara är inte enkelt"

Att spara är inte alltid så enkelt speciellt när man har det som oss i vårat hushåll där sambon har ett arbete och jag sjukskriven. Som alla vet att när man är sjukskriven har man det inte fett men ja ska ge råd och tips på hur vi försöker spara pengar.

1. Något man kan spara en hel del pengar på är att kolla runt på olika bolag mm t e x elbolag, telefonabonnemang, försäkringar mm. Där finns det pengar att spara om man verkligen jämför priser så det har vi gjort. Sparar åtminstone några hundralappar varje månad på att vi bytt till billigare ställen.

2. Tänk efter innan ni ska handla/köpa något behöver jag verkligen det här. Jag har börjat med det för ibland köper man saker utan att tänka för att t ex prydnadssaken var fin eller klädesplagget var snyggt men sen behövde man det inte utan det var bara för att få köpa.

3. Vi gör så att under vintern lägger vi undan några hundra varje månad på ett sparkonto till semestern. Så att vi kan unna oss en rolig semester det är pengar som vi sparat in på saker som inte varit nödvändiga att köpa.

4. Sälj saker ni har liggandes man har egentligen massor som bara ligger och samlar damm i förråd och garderober sätt ut det på tradera t e x det kan bli en bra slant i slutändan.

Vi har börjat planera inköp och gå igenom våra räkningar och ibland finns det saker man ligger och betalar på som man kan få ett bättre pris på än det man har.
Som nu när vi kollade vad vi hade så hade vi 3 olika försäkringar på oss var det är ju helt onödigt så det har vi nu fixat till det ger oss några extra hundralappar över i månaden.

Vi har också ett speciellt matkonto det ger en mer koll på vad man handlar. Jag har börjat skriva budget på utgifter och inkomster och märkt att det finns mycket pengar som vi kan spara in på det vi handlar och gör varje månad.

Så sätt er och gå igenom ekonomin ni hittar säkert pengar som ni kan spara.

Den här inlägget har blivit läst 1403 gånger och utvärderats till

• universum777 publicerad 2011-12-30
    Har du inte gått med i BaraSpara, de ser ju till att deras kunder har de billigaste abbonemangen och försäkringen, gratis, du behöver inte betala något!
  • svanmagnus publicerad 2011-12-30
    Bra tips!