Lhasa

Om mig: En vackert skinande guldprick, inte dumt=)=)

Medlem sedan:12-08-2009

Recensioner:2547

Medlemmars tillit:123

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Jag har inte varit det största fan av flipperspel men det har däremot min bror varit. Han spelade allt han kom över och detta pinballspel har han till och med fått mig att spela några gånger. Den gamla sortens pinnball, när man var tvungen att ha en hel apparat själv var kanske att ta till i överkant men visst finns det folk som köper pinnballspel och har hemma, det är lite kult att ha det och min bror siktar verkligen på att skaffa ett.

Spelet åker upp och ner
Det som är lite irriterande när man spelar spelet på datorn är att man bara får se halva spelet åt gången. När kulan åker ner så flyttar spelet ner och när den studsar upp så får man se den övre delen av spelet. Det gör att man inte får en helhetsbild som man får om man spelar ett “riktigt” spel. Det gör inte så förfärligt mycket utan man måste bara vänja sig med det.

Kul med pinnball på dator men roligar i verkligheten
Jag har spelat en hel del på vanlig flipperspel och jag måste säga att visst är det betydligt roligare än att spela “pinball” på datorn. Känslan när man “tiltar” är förståerligt nog inte densamma. Att “tilta” är när man helt enkelt tar tag i hel spelet och skakar det, slår det eller försöker på något sätt manipulera spelet, väldigt effektivt om det fungerar.

Bra spelkänsla men inte optimalt
Spelet erbjuder en bra spelkänsla men inte den optimala. Det finns fyra “banor” och det är egentligen inte speciellt svårt. Är man bekant med hur pinnball eller helt enkelt flipperspel fungerar så kommer man inte att vara främmande för själva upplägget. Det är bara att starta och sen ska man försöka hålla kulan från att falla ner och “dö” genom att trycka på allt man kan. Visst är det underhållande en stund men jag tycker inte att det är sådär jättekul och därför får det bara ett medelbetyg.
Bilder på Extreme Pinball - [PC]
Extreme Pinball - [PC] Skärmklipp 13 - Extreme Pinball - [PC]
Extreme Pinball - [PC]