Fazer Geisha Chokladkaka

Recension av "Fazer Geisha Chokladkaka"

publicerad 2010-04-23 | Lhasa
Medlem sedan : 2009-08-12
En vackert skinande guldprick, inte dumt=)=)
Fördelar Krämigt god fyllning överdragen med mjölkchoklad......
Nackdelar Inga

"Fazer Geisha Chokladkaka - Smälter i munnen och inte på fingrarna"

Fazer Geisha Chokladkaka

Geisha finns i många olika utföranden. Den finns som chokladaskar och i plockhyllorna bland lösgodiset. Sen finns den att köpa i mindra portionsbitar. Det är den här på 100 gram som jag brukar köpa oftast när jag köper Geisha. Det är den mjuka krämiga och hasselnösknäckiga smaken i fyllningen som är så god. Den är överdragen med mjölkchoklad och som ligger i rader om tre och det är lätt att bryta sig en rad och sen vika om papperet eller plasten som det är numera är och sen kan man spara den utan att smaken eller utseendet förstörs. Förpackningen är riktigt fin. Den påminner i färgen om japanska äppelblommor eller körstbärsblommor. Det är ett rosa glansigt papper som inte går att missa i godishyllan. Man känner igen den på lång väg, nästan lika bra som kexchokladen.

En god chokladbit med en förpackning som känns lite lyxig

Jag kan aldrig tröttna på Geisha men det kanske beror på att jag inte äter den så ofta så det känns lite lyxigt att äta den. Inte för att den är dyr, den kostar som alla andra lika stora chokladkakor mellan 12-16 kronor beroende på var man köper den. Innehållet är inte för den som vill gå ner i vikt och av den anledningen så blir det ganska långt mellan gångerna men det är inte alltid det går att stå emot. Den innehåller som alla chokladkakor ca 500 kcal per 100 gram och det är bra att ha någon att dela med så man inte frestas att äta hela själv. Har man ingen självdiciplin och kan lägg bort den en stund så är det lätt att bitarna försvinner fort. Geisha får elva plus av tio för den krämiga smaken men har ändå en fast och bra konsistens blandat med små bitar av lite hasselnöstssmakande/knäckkristaller. Den smälter i munnen och inte på fingrarna precis som en bra chokladbit ska göra.

Den här inlägget har blivit läst 2660 gånger och utvärderats till

• Leyo publicerad 2010-04-23
    bra rec
  • kickan78 publicerad 2010-04-23
    bra recension.
  • mattihp publicerad 2010-04-23
    "Smälter i munnen och inte på fingrarna" Var talande :> Välskrivet även om det var kort!

Produktinformation : Fazer Geisha Chokladkaka

Long Name: Geisha Chokladkaka