Recension av "Fazer Geisha Chokladkaka"

publicerad 2010-10-16 | hehaa17
Medlem sedan : 2010-10-09
Har mycket att göra i plugget, så det kommer recensioner när jag har tid..! :)
Fördelar Mycket god, kladdar inte så mycket, bra pris!
Nackdelar inga!

"Den underbart goda chokladen med smaken man inte glömmer!"

Historia

År 1932 lanserades Geisha chokladkaka på marknaden, från 1908 så var Geisha en karamell som Fazer gjorde på finaste råvarorna.

Idag är Geisha en av de största varumärke Fazer har på marknaden i många olika länder.

Förpackningen

Förpackningen den är av mjukplast, den håller mestadels ljus och luft borta när den ligger i butik, så den håller sig fräschare tills man ska äta den.

Den är ganska snyggt designas, med rosa inslag mitt på och kanterna är av guldfärg, vilket ger lite vettigare intryck.
Den har sin speciella färg så man hittar den mycket snabbt i butik, vilket är bra.

Den är mycket krämig och smakerna nästan förtrollar en själv när man tar en bit.
Den härligt gräddiga mjölkchokladen som omger nötcreme fyllningen är underbar!!

Man får en känsla av att det är mycket tid och kärlek som har lagts ned på att göra denna chokladkaka, inget massproducerat som t.ex den uttjatade Marabou enligt mig.

Ingredienser

Ingredienser: mjölk, socker, kakaosmör, hasselnötter, kakaomassa, vegetabiliskt fett, vetemjöl, emulgeringsmedel (sojalecitin), koksalt, härdad vegetabilisk olja, aromer (vanilj, vanillin). Innehåller hasselnötter, kan innehålla spår av andra nötter och mandlar.

Så de som har Gluten, laktos och nöt-allergi ska inte äta denna produkt om man inte vill riskera att bli dålig.

(Ett tips, stoppa in chokladen ett litet tag i kylen (ca: 10 - 15 minuter) så den blir lite hårdare, då blir den jättegod och lite mer ''krispig'' tycker jag.)

Den här inlägget har blivit läst 1784 gånger och utvärderats till

• Jossii publicerad 2010-10-16