Den underbart goda chokladen med smaken man inte glömmer!

5  16-10-2010

Fördelar:
Mycket god, kladdar inte så mycket, bra pris !

Nackdelar:
inga !

hehaa17

Om mig: Har mycket att göra i plugget, så det kommer recensioner när jag har tid..! :)

Medlem sedan:10-10-2010

Den här recensionen har betygsatts av 19 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Historia

År 1932 lanserades Geisha chokladkaka på marknaden, från 1908 så var Geisha en karamell som Fazer gjorde på finaste råvarorna.

Idag är Geisha en av de största varumärke Fazer har på marknaden i många olika länder.

Förpackningen

Förpackningen den är av mjukplast, den håller mestadels ljus och luft borta när den ligger i butik, så den håller sig fräschare tills man ska äta den.

Den är ganska snyggt designas, med rosa inslag mitt på och kanterna är av guldfärg, vilket ger lite vettigare intryck.
Den har sin speciella färg så man hittar den mycket snabbt i butik, vilket är bra.

Den är mycket krämig och smakerna nästan förtrollar en själv när man tar en bit.
Den härligt gräddiga mjölkchokladen som omger nötcreme fyllningen är underbar!!

Man får en känsla av att det är mycket tid och kärlek som har lagts ned på att göra denna chokladkaka, inget massproducerat som t.ex den uttjatade Marabou enligt mig.

Ingredienser

Ingredienser: mjölk, socker, kakaosmör, hasselnötter, kakaomassa, vegetabiliskt fett, vetemjöl, emulgeringsmedel (sojalecitin), koksalt, härdad vegetabilisk olja, aromer (vanilj, vanillin). Innehåller hasselnötter, kan innehålla spår av andra nötter och mandlar.

Så de som har Gluten, laktos och nöt-allergi ska inte äta denna produkt om man inte vill riskera att bli dålig.

(Ett tips, stoppa in chokladen ett litet tag i kylen (ca: 10 - 15 minuter) så den blir lite hårdare, då blir den jättegod och lite mer ''krispig'' tycker jag.)

Jossii

Karl Fazer Marianne Crisp Karl Fazer Marianne Crisp
Choklad
10 recensioner
Fazer Wienernougat Fazer Wienernougat
(+) Snygg lyxig förpackning, goda, lätta att bjuda på.
(-) Inte så¨nyttiga...
6 recensioner