Fazer Geisha Chokladkaka

Fazer Geisha Chokladkaka

Recension av "Fazer Geisha Chokladkaka"

publicerad 2010-10-30 | tarzan90
Medlem sedan : 2010-05-04
Hallå! Har mycket på G så blir inte mycket tid över för detta. Kikar in när jag får tid över. :)
Fördelar God
Nackdelar Onyttigt, man blir törstig

"Fazer Geisha chokladkaka - Gott"

Jag fick två sådanna här Geisha chokladkakor (100 gram) av mamma idag. De kostar runt 15 kronor styck.

Ingredienser
mjölk, socker, kakaosmör, hasselnötter, kakaomassa, vegetabiliskt fett, vetemjöl, emulgeringsmedel (sojalecitin), koksalt, härdad vegetabilisk olja, aromer (vanilj, vanillin).

Chokladen kan innehålla spår av nötter och mandel.

Utanpå är det vanlig ljus mjölkchoklad. Fyllningen är av tryffel och den är krispig. Jag tycker att detta är en god blandning men man blir väldigt törstig av den. Jag tycker att geisha är godast om den har fått lega framme en stund. Annrs blir den ganska hård och jag vill helst ha den lite lagom mjuk.

Omdöme
Detta är en god choklade till ett hyfst bra pris. Förpackningen är en vanlig plastförpackning som brukar vara till chokladkakor. Enligt mig känns chokladen lite lyxigare än tex. vanliga marabou chokladkakor och därför tycker jag att Geicsha passar bättre att bjuda på när man har gäster.
Det enda negatvia jag hittar med chokladen är att man lätt föräter sig på den och man, i alla fall jag, blir väldigt törstig av den. Annars är detta en god choklad som jag rekommenderar.

Den här inlägget har blivit läst 1736 gånger och utvärderats till

• Ellexsandra publicerad 2010-11-12
    Min stora favorit! Det var nästan så att jag grät när jag fick veta att jag är glutenintollerant och inte får äta Geisha mer :(
  • mattihp publicerad 2010-10-30
    Ganska bra beskrivet. Egentligen lite väl tunt om smaken.
  • yustd publicerad 2010-10-30
    Yammi!