Kul snygg wobbler- Fladen Conrad Salmon Wobbler

3  02-11-2010 (31-01-2011)

Fördelar:
Kul att fiska .

Nackdelar:
Man får inte alltid fisk .  .  .

Design

Kvalitet

Fiskelyckan

Om mig: Kuligheter är min pappa och Sagoalvan min syster...

Medlem sedan:03-06-2010

Den här recensionen har betygsatts av 26 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Fladen Conrad Salmon wobbler

12 cm

Conraden är en wobbler som går lite djupare och slänger inte lika mycket med buken som andra wobblar. Fladen Conrad Salmon finns i flera olika färger, priset var 59 kronor när jag köpte den på COOP. Jag har inte lyckats fånga något på den än, men jag kommer inte ge upp.

Jag tror bara att jag inte fiskat på rätt ställe än. Den är ändå rolig att ha längst ned på sin lina då den är så fisklik och den klyver vattnet så bra.
Conrad wobblers finns i storleken 3,5 cm till 22 cm – denna är 12 cm.

Conrad wobblers rekommenderas av superfiskare som Gord Burton ” The Pike Pirate ” och Ronny & Robban Andén. Jag tror att jag fiskat med den i för kallt vatten för på baksidan av förpackningen står det att den rör sig snabbare i varmare vatten.

Jag köpte draget för att det stod att man skulle kunna få gädda på det med att använda vevstopps tekniken men som sagt jag har inte lyckats än.

Vevstoppsteknik
Hur man använder det här draget bäst när man ska fånga gädda är att använda vevstoppstekniken och det gör man genom att stanna Fladen Conrad Salmon wobblern med jämna mallanrum under ett kort ögonblick. Gäddor hugger ofta vid det korta stoppet.

Jag funderar på om jag kanske använt den här wobblern i för klart vatten för den har en orange ” svans ” och man bör ju kanske ha lite mer diskret färg i ett klart vatten.

Färgtips

Det står ett tips jag absolut inte tänkt på när jag fiskat- jag har bara tagit det drag jag tyckt sett kul ut för stunden och tipset är att använda ljusa beten på soliga dagar och mörka beten under mörka dagar .

ALLA kan fiska, sen vem som får fisk är inte lika givet…

Bilder på Fladen Conrad Salmon Wobbler
Fladen Conrad Salmon Wobbler fladensalmon - Fladen Conrad Salmon Wobbler
Fladen Conrad Salmon Wobbler

firrefisken1

firrefisken1

12-08-2013 18:28

Jag har 5 stycken mindre conrad wobblers och jag älskar dom, mina levererar alltid vid varje fisketur. Ett tips är att to bort den mittersta kroken, dels så gör den mer skada på fisken än den gör nytta och dels så har den inverkan på hur draget ser ut i gäddans ögon, ta av den så får du napp ska du se. :) bra skrivet!

Krallan1337

Krallan1337