Linser med kvalitet

5  23-03-2008

Fördelar:
Bekväma att använda

Nackdelar:
Dyra som alla endagslinser

paprique

Om mig: 26-årig humflumstudent som gillar internet, katter och stickning.

Medlem sedan:16-03-2008

Den här recensionen har betygsatts av 11 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

När jag först skaffade endagslinser blev jag ordinerade de här, men fick av optikern linser som hade ett annat namn. Tydligen skulle de vara samma som Focus Dailies, men när den förpackningen var slut och jag köpte Focus Dailies istället så märkte jag direkt skillnaden. De andra linserna kändes alltid obekväma mot slutet av dagen och ögonen blev torra. Detta var ett mycket mindre problem med Focus Dailies. Numera har jag nästan aldrig problem med ögonen när jag har kontaktlinser. Jag trodde inte att det var så stor skillnad mellan märken!

Jag använder inte linser regelbundet så jag har inte riktigt fått in vanan, och när jag använde det andra märket råkade en lins bli ihopvikt, vilket gjorde att den gick av. Focus Dailies verkar vara mer hållbara, vilket är en fördel om man inte vill ha en trasig lins i ögat... :-)

När det gäller endagslinser i allmänhet är de väldigt bekväma att använda - på kvällen kastar man dem bara och behöver inte skölja dem eller oroa sig för att tappa bort dem. De är förstås dyrare än månadslinser, men om man som jag bara använder linser ibland så är engångslinser hur som helst det bästa valet.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Jämför priser Ordna efter Pris
Focus ® Dailies 30 Pack Kontaktlinser

Focus ® Dailies 30 Pack Kontaktlinser

Köp linser online. Billiga Focus ® Dailies 30 Pack kontaktlinser hos ...

mer

140,36 kr SmartBuyGlasses 1 Betyg

Fraktavgifter: 0,00 k...

Tillgänglighet: 5-​15 Dagar

Besök butiken

SmartBuyGlasses

Ciba Vision Focus Dailies 30p

Ciba Vision Focus Dailies 30p

Focus Dailies från Ciba Vision är våra mest populära endagslinser. Linserna är ...

mer

143,00 kr Shopping4net 8 Betyg

Fraktavgifter: 0,00 k...

Tillgänglighet: Okänt, se butik

Besök butiken

Shopping4net

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser har fått betyget:

"användbar" av (100%):
  1. Tacobread
  2. skansen
  3. Sweetny

Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser
(+) många färger att välja bland
(-) sitter konstigt
Köp nu för endast 135,86 kr
Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser
(+) Passar för alla ögonfärger, förändrar ditt utseende
(-) Ömtålig, dyr,
Köp nu för endast 135,86 kr
Ciba Vision Air Optix Aqua Kontaktlinser Ciba Vision Air Optix Aqua Kontaktlinser
(+) Bekväma, släpper genom syre, torkar inte ut ögat, bra förpackning, stort styrkeomfång
(-) Som för alla kontaktlinser så finns det risk för ögoninfektion
Köp nu för endast 279,00 kr