Endagslinser - Focus Dailies

4  07-11-2009

Fördelar:
Smidig förpackning och användning

Nackdelar:
Ögonen blir torra om de används en hel dag .

helenzk

Medlem sedan:19-10-2009

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Focus dailies är endagslinser som finns i 30 eller 90 pack.
De är mycket smidiga att använda då det är just endagslinser och meningen att man ska slänga efter användning.
Varje lins ligger i en smidig engångsförpackning som är enkel att öppna och även smart utformad så linsen är lätt att fiska upp.
Linserna är smått blåfärgade för att man lättare ska se då linsen är rätt 'väg', detta avgörs på hur kanten böjs då linsen ligger på fingret. (Den lätt blåa färgen är inget som syns eller märks då man har på sig dom.)

En nackdel med linserna är att de har en tendens att torka ut ögonen om man har på sig dom en hel dag, att sova i dom är ingen hit, då blir (ialla fall mina) ögon röda och mycket torra.

Om man vill kan man använda linserna fler än en gång, jag har använt dom upp till fyra dagar, men på den fjärde dagen är de ganska torra.

Jag rekomenderar focus dailies framför andra linser just för att de är endagslinser så om man av någon anledning skulle tappa en går inte världen under (väldigt smidigt då man idrottar) och det är bara att slänga dom efter användning.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Jämför priser Ordna efter Pris
Alcon Focus DAILIES All Day Comfort (30 linser)

Alcon Focus DAILIES All Day Comfort (30 linser)

Focus Dailies All Day Comfort är en bästsäljare världen över. De innehåller ett ...

mer

138,00 kr lentiamo.se Betygsätt nu

Fraktavgifter: 29,00 k...

Tillgänglighet: 2-​4 Dagar

Besök butiken

lentiamo.se

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser har fått betyget:

1. kieva
  2. mariatj
  3. evasweden

"användbar" av (20%):
  1. the-rese
  2. henrikwango

Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser
(+) Passar för alla ögonfärger, förändrar ditt utseende
(-) Ömtålig, dyr,
Köp nu för endast 128,00 kr
Ciba Vision Dailies AquaComfort Plus 30p Kontaktlinser Ciba Vision Dailies AquaComfort Plus 30p Kontaktlinser
(+) Fungerar för mig
(-) Ibland trasiga
Köp nu för endast 139,00 kr
Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser
(+) många färger att välja bland
(-) sitter konstigt
Köp nu för endast 220,00 kr