Ciba Vision Focus Dailies- En bra daglins

4  16-11-2010

Fördelar:
Lätta att sätta in, bra kvalité

Nackdelar:
Dyrt i längden, ger torrhet i ögonen, går inte att sova med

the-rese

Om mig: Hej! Mitt namn är Therese och jag är 18 år.

Medlem sedan:16-11-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Dessa linser använde jag i början , precis när jag skaffade linser. Det är enklast att använda endagslinser i början tycker jag, eftersom det kan vara lite trixigt i början, och man kan råka göra sönder dem när man inte är van.
Jag tycker att det är bra att man bara kan ta ut och slänga dem på kvällen, och det är ingen fara om man råkar tappa linsen när man tex simmar eller gnuggar sig i ögat.
Dessa linser är väldigt enkla att använda eftersom man bara öppnar förpackningen och fiskar upp linsen med fingret, Den följer lätt med upp ur förpackninen, och den är oftast böjd åt rätt håll så det bara är att sätta in den. Om linsen blir för torr är det bara att fukta den i linsvätskan som är i förpackningen.
Något som är lite sämre är att jag ofta blev väldigt torr i ögonen på kvällen, och när jag blev trött. Det gjorde att jag ofta fuskade och tog ut dom tidigare än vad jag skulle. Endagslinser är rätt dyra, så jag började använa månadslinser efter ett tag när jag lärt mig att hantera det bättre.

En förpackning med 30 linser kostar ca 145 kr. Finns även med 90 stycken och den kostar ca 400 kr.
Finns att köpa hos en optiker eller på bland annat Lenson.com eller andra websidor som säljer linser.

Men jag tycker ändå att endags linserna var mycket bättre just eftersom man kunde slänga dom när man inte ville ha dem.
Jag råkade somna med linserna en gång och det är inget jag rekommenderar!

Ögon blev helt igenklibbade av gul gegga och dom blev jätteröda och sved.
Bilder på Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser
Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser 200934 - Ciba Vision Focus Dailies
Ciba Vision Focus Dailies

nomonym

nomonym

16-11-2010 21:44

Skriv gärna inköpsställe och pris så höjer jag betyg.

Jämför priser Ordna efter Pris
Alcon Focus DAILIES All Day Comfort (30 linser)

Alcon Focus DAILIES All Day Comfort (30 linser)

Focus Dailies All Day Comfort är en bästsäljare världen över. De innehåller ett ...

mer

Fraktavgifter: 100,00 k...

Tillgänglighet: 90 Dagar

Besök butiken

SmartBuyGlasses

Läs mer om den här produkten
Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser - recension av tyara lösningen för dig som är allergisk,
Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser - recension av Ninni88 Focus Dailies
  användbar
Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser - recension av paprique Linser med kvalitet
  användbar
Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser - recension av helenzk Endagslinser - Focus Dailies
Den här recensionen av Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser har fått betyget:

1. JanneRafiki
  2. sandrastomberg
  3. cimpan72

"användbar" av (30%):
  1. froggo2
  2. mammamalin
  3. RunAwayDevil

Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook Dimensions Kontaktlinser
(+) många färger att välja bland
(-) sitter konstigt
Köp nu för endast 149,00 kr
Ciba Vision Dailies AquaComfort Plus 30p Kontaktlinser Ciba Vision Dailies AquaComfort Plus 30p Kontaktlinser
(+) Fungerar för mig
(-) Ibland trasiga
Köp nu för endast 139,00 kr
Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser Ciba Vision FreshLook ColorBlends Kontaktlinser
(+) Passar för alla ögonfärger, förändrar ditt utseende
(-) Ömtålig, dyr,
Köp nu för endast 128,00 kr