Recension av "Garmin Forerunner 310XT"

publicerad 2011-08-06 | Laser
Medlem sedan : 2011-08-06
Fördelar Ett flaggskepp som levererar, smart, lätt att använda, bra batteritid.
Nackdelar Stor, inte så vacker. höjdmätaren samt pulsen svajar
användbar
Design
Bildkvalitet
Funktioner

"Simma, cykla, spring eller åk skidor!"

Med denna värsting kan du göra allt, simma (till ett djup på 1m) , cykla, springa eller skidor. Gps känns väldigt pricksäker i stockholms området samt i bruksvallarna. Höjdmätaren visar olika ibland ifall man springer i samma backe, så det är lite tråkigt, men det brukar max skilja 5m på en 100m stigning. Några andra problem jag har haft är Pulsbandet som följer med, detta visar ibland väldigt höga slagintervaller ibland (upp emot 260hb/m.) Det förstör när man ska kolla snittpuls samt maxpuls på passet.

Batteriet räcker när det är full-laddat i 20 h med gpsn. vilket jag inte säger emot.
Känns bra att kunna ladda den och alltid veta att den är full-laddad, så den inte lägger av mitt under ett vasalopp kanske för att batteriet tar slut. Och då måste man skicka in den för bytning som kostar över 100-lappen.

den har inga problem med kyla. använd i 27- C.

Den sitter väldigt skönt på handleden! även efter man blivit svettig, Den skaver liksom inte.

Programvaran som följer med är basic men den går att utveckla.

Värd pengarna!

Den här inlägget har blivit läst 3699 gånger och utvärderats till
användbar

• JanneRafiki publicerad 2011-08-06
    Använd gärna ordet "jag" ibland så blir det klarare vad du har upplevt med produkten och vad som är prodktegenskaper från tillverkaren. Texten blir dessutom ledigare om du varierar språket. Annars tycker jag att du delar med dig av dina erfarenheter på ett bra sätt.
  • absolutciiilla publicerad 2011-08-06
    mer egna åsikter för ett högre betyg :)

Produktinformation : Garmin Forerunner 310XT

Rekommenderad användning: Löpning

Funktioner och tjänster: Avstånd, hastighet, tid/datum

Kompatibel programvara: Garmin Training Center

Antenn: Inbyggd

Funktioner: Alarm, klocka, timer, AutoLap, AutoPause, Virtual Partner, Garmin HotFix, ANT+Sport trådlös teknik

Display

Driftstid (upp till): 20 timmar

Diverse

Design: Robust fodral

Skydd: Vattentät

Inkluderade tillbehör: Adapter för växelström, HF-monitor, USB-laddningskabel, USB ANT Stick

Mått och vikt

Bredd: 5.4 cm