Geisha rulle

4  27-02-2012

Fördelar:
god chokladcrisp inuti

Nackdelar:
onyttigt e det enda jag kan komma på

zwampe

Om mig: Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har ja...

Medlem sedan:13-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Märke: Fazer

Namn: Geisha

Vikt: 65 g

Pris: 12 kr

Fazer:

Familjeföretaget Fazer grundades år 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. I dag har Fazer affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster samt bageri- och konfektyrprodukter. Några kända varumärken är Dumle, Geisha och skogaholm.

Smak&Konsistens:

Sambon köpte med denna Geisha rulle när han var och handlade och jag gillar Geisha men har bara ätit chokladkakorna som finns och dom som finns bland lösvikts godiset denna rulle har jag aldrig ätit förut. Det är toppiga chokladpluppar som är täckta av mjölkchoklad och inuti är det krispig nougatfyllning. Det krispar ordentligt när man tuggar på dessa och man får absolut mer smak. Ganska hårda är dom utanpå medans fyllningen inuti är lite mjukare. Rullen var inte så stor men räcker bra för det blir rejält sött att äta för många. Men så goda så dessa rekommenderas.

Ingredienser:

Socker, mjölk, kakaosmör, hasselnötter, helmjölkspulver, kakaomassa, vetemjöl, emulgeringsmedel (sojalecitin), koksalt, vegetabiliskt fett, aromer (vanillin, vanilj).

Näringsvärde per 100 g:

varav mättade fettsyror 17 g
Kostfiber 2,2 g
Natrium 0,1 g

Förpackning:

Chokladplupparna eller hur man nu ska förklara dom är förpackade i en rulle staplade på varandra. Man öppnar den antingen på ena ovansidan eller också river man upp den på längden vilket som går bra. Sen är det bara att hugga in färgen på rullen har geishas rosa färg och fazers märke så man ser tydligt att det är geisha. Den har typ papp på utsidan och folie på insidan och har man väl öppnat den så går den inte återsluta igen. Men det är inte så många bitar i den och är man en gottegris som jag så blir det inget kvar att spara. En fin fräsch förpackning.

Geisha:

Geisha finns i chokladkaka, i lösvikt då har det papper runt styck vis, och så finns denna rullen då. Det kanske finns mer men det är dom jag sett.

Sammanfattning:

En riktigt god liten choklad plupp som är hård på utsidan av mjölkchoklad och har härligt nougatcrisp på insidan. Den är förpackad i en rulle och den är på 65 g och jag tror vi gav runt 12 kr för den. Den här ger verkligen mersmak när man tagit en och Geisha har alltid varit en favorit hos mig jag gillar det crispiga och den söta goda smaken. Så denna rekommenderar jag verkligen eller jag rekommenderar alla typer av Geisha choklad alla är lika goda. Så köp och njut. Vet att det inte är nyttigt men det vet väl alla och ibland måste man få ha en chokladfrossa och stilla sitt sötsug och för mig blev det nu ikväll.
Bilder på Geisha rulle
Geisha rulle 100_0044 - Geisha rulle