Recension av "Gillette - Satin Care Sensitive Skin"

publicerad 2012-03-06 | Ellinb
Medlem sedan : 2012-03-04
Nu är jag tillbaka igen, har inte vart speciellt aktiv på Ciao. Ska bli roligt att få läsa era recensioner igen! :)
Fördelar För känslig hud, aloe vera, milt parfymerad
Nackdelar Dyr
exceptionell
Lyxkänsla
Kvalitet

"Gillette - Satin Care Sensitive Skin. Rakgel, tips och myter."

Gillette Satin Care Sensitive Skin

Gillette Satin Care Sensitive Skin

Gillette- Satin Care Sensitive Skin

På produkten står det : " Gillette Satin Care Sensitive Skin, med aloe vera, är speciellt designad för känslig hud. Den milt parfymerade gelen med avancerade smörjande medel, ger rakhyveln ett otroligt glid för att skydda mot skråmor och skärsår."

Egna erfarenheter av Gillette Satin Care Sensitive Skin

Detta är en rakgel med aloe vera. Produkten förebygger uttorkning och irritation. Jag har väldigt känslig hud och jag hittade denna rakgel som är perfekt för mig som har känslig hud.

Rakgelen är blå och väldigt krämig även om du skakat den innan. Det är när du smörjer in dina ben med den blåa krämen som gelen börjar löddra och blir vit. Jag tycker det behövs väldigt lite för att det ska täcka hela benen, dock tycker jag att det väldigt lätt att det kommer ut mer än vad man behöver. Gelen gör att rakhyveln lätt glider längst benet och du behöver inte dra rakhyveln flera gånger på samma ställe för att håret ska skäras av. ( Dock beror detta på vilken rakhyvel du har, men jag har inte venus rakhyvel, min är ullareds egna).

Ragelen håller rätt så länge enligt mig och jag köpte min på kicks för dryga 50:-. Jag tycker dock det är lite dyrt men den är värd pengarna då det tar ett tag innan den tar slut. Och benen blir jätte lena! Säljs i flaska 200 ml. Du kan hitta produkten i vanliga butiker så som Åhlens, Ica, H&M, apoteket, Kicks, Willys.

Det jag tycke är superbra generellt sett med rakgel är att man ser exakt vart du rakat och du missar inte någonstans.
Ingredienser:

Aqua, Palmitic Acid, Triethanolamine, Isopentane, Glyceryl Oleate, Stearic Acid, Isobutane, Sorbitol, Hydroxyethylcellulose, Parfum, PEG-90M, PTFE, PEG-23M, Glycerin, Propylene Glycol, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Sodium Nirate, Limonene, Glyoxal, Sillica, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Polysorbate 60, Hydrolyzed Silk, Calcium Peroxide, Disodium Phoshate CI 42090, BHT.

Tips för en slät rakning ( dessa tips är tagna från Gillettes hemsida)

* Använd rakhyvel med fler än ett rakblad. Ju fler desto bättre rakning. Ju fler blad du har desto fler hår skärv av. Och det innebär förstås att du får en slätare rakning.

* För att du ska förhindra att inte skära dig på tex knäna och de svåra områdena bör du vara lättare på handen och använda korta drag.

Rak myterna avslöjar av Gillette

*Rakning varje dag gör att håret växer ut tjockare, mörkare och snabbare.
Detta är en vanlig myt, men tack och lov så är den inte sann. På Gillettes hemsida så står det att de kan lova att rakning inte för att håret växer tillbaka tjockare, mörkare eller snabbare. Återväxt av hår avgörs av vad som är på insidan, så som dina gener och hormoner. När håret växer ut igen för de trubbiga ändarna att de ser tjockare ut. En annan trolig orsak är att håret under armarna växer ut ungefär 50% snabbare än håret på benen. Det växer alltså snabbare av naturen oavsett om du rakar dig eller ej. Håret växer ungefär en halv centimeter per månade och det är ett tecken på att din kropp är frisk och fungerar precis som den ska.

* Ett nytt blad orsakar fler ska- och brännsår än ett använt.
Tro det eller ej men det är faktiskt tvärtom. Rakar du dig med ett gammalt och slött rakblad får du ännu fler skärsår. En annan bov i dramat är att trycka för hårt med rakhyveln eller använda en rakhyvel med bara ett blad.

Min Slutsats

Jag måste påminna er igenom om att myterna och tipsen har jag tagit från Gillettes hemsida. Tänkte det skulle vara intressant att läsa och jag kan säga att när det gäller myterna så kan jag erkänna att jag trodde man skar sig lättare på rakbladen när de är nya. Jag visste att håret under armarna växer snabbt men inte såå snabbt. För att du ska få de där fina benen utan skärsår eller med röda prickar så borde du välja en rakgel som är skonsam mot huden och den som jag kan rekomendera varmt är Gillette Satin Care Sensitive Skin.

Den här inlägget har blivit läst 1972 gånger och utvärderats till
exceptionell

• sparks publicerad 2012-03-11
    mkt bra
  • Lhasa publicerad 2012-03-07
    Den har jag använt och jag tyckte om den, bra skrivet.
  • froggo2 publicerad 2012-03-07
    Mycket bra!