En jättebra dejtingsida!

5  16-08-2011

Fördelar:
Enkel att navigera, bra funktioner, helt gratis

Nackdelar:
Ligger ofta nere på natten, jag är inte så förtjust i orange

sparks

Om mig: Ingen bonusfond var sämsta påhittet ever!

Medlem sedan:20-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 22 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
HappyPancake.com

HappyPancake är en dejtingsida där allt är gratis! Här finns inga speciella medlemskap för att kunna utnyttja sidan till max eller liknande. På HappyPancake hittar man singlar från hela Sverige i olika åldrar, även om det mest är yngre människor. Det finns över 100 000 medlemmar! På HappyPancake har alla en egen profil där man beskriver sig själv och man kan även lägga upp bilder i sitt fotoalbum, man kan sedan kontakta andra medlemmar genom att flirta eller mejla. Man kan även fylla i sin "idealprofil" där man beskriver den man söker och sedan matchas detta mot andras profiler.
HappyPancake har alltså ungefär samma funktioner som andra dejtingsidor på nätet, men är helt gratis.
Sidans uppbyggnad

Sidan går i vitt och orange och har en ganska enkel design som känns ungdomlig.
Sidan består av tre spalter, två smala på kanterna och en bred i mitten. I den breda visas den sida du är inne på just då, i den vänstra spalten finns själva menyn och i den högra ser du andra singlar som är online. Det finns reklambanners högst upp och bredvid högerspalten.

När man har loggat in på HappyPancake (härifrån nämnt som HP) så kommer man till Min Sida där man ser nyheter från HP och vad som hänt på ens sida sen sist, t.ex. nya mail. Man ser också en snabbmatchning med 10bilder på profiler som man kanske är intresserad av. Man kan sedan klicka sig vidare i menyn. Först ser man vad man har för nytt i form av mail, flirtar och besök. Om man har något nytt där så står det NYA i rödtext, så det är lätt att upptäcka att du fått t.ex. ett nytt mail! Om man klickar där så hamnar man i sin inkorg för mail, på sidan där man ser ens flörtar eller på sidan där man ser ens besökare (beroende på vilket alternativ man klickar på alltså).
Sedan består menyn av först Min Sida (alltså den sidan man kommer in på när man loggat in, själva startsidan så att säga), sedan Min Profil - Här kan du läsa din profil och göra ändringar. Dels har man en profilbild och lite grundläggande data om sig själv och om den man söker, t.ex. vilken kommun man bor i och vilket kön man är intresserad av. Sedan kommer ens profiltext där man beskriver sig själv. Denna skall vara minst 200 tecken. Man kan även fylla i "mer om mig" där man får välja olika alternativ när det kommer till saker som utbildning, ögonfärg m.m. Sedan kan man kryssa i sina intressen utifrån drygt 50st alternativ. Sedan kan man även kryssa i sina egenskaper utifrån ca 70st alternativ.
Nästa flik är Mina mail där du kan du läsa dina mail, du kan även söka efter mail från en specifik medlem. Du kan även läsa dina skickade mail och skriva nya mail.
Under Mina flirtar ser du vilka som flirtat med dig, en flirt kan vara några olika alternativ:
- Flirt
- Dig vill jag veta mer om
- Date?
- Puss
- Kram
- Du känns speciell...
Du kan även se dina skickade flirtar.
Nästa flik är Mina Favoriter, när du är inne på någons profil kan du lägga till den som favorit om du kanske vill hålla lite extra koll på den profilen eller så, ingen annan kan se vilka dina favoriter är.
Nästa flik är Mina Besök, här ser du vilka som besökt dig och vilka du besökt.
Nästa flik är Mina Kontakter, här ser du vilka du haft kontakt med (det räcker med besök för att räknas som kontakt) du ser även hur många mail/flirtar/besök som du haft med dina olika kontakter. Varje kontakt ser du profilbild på samt kort info.
Nästa flik är Anteckningar, när du är inne på någon profil kan du nämligen skriva en anteckning om dem t.ex. "maila senare", dessa hittar du sedan under fliken Anteckningar.
Sedan kommer fliken Mitt Fotoalbum, här ser du vilka bilder som finns i ditt fotoalbum och du kan ladda in nya samt ta bort de som redan finns. Du kan välja att vissa foton skall vara privata, då kan bara de du godkänner se dem.
Nästa flik är Min Idealprofil, här väljer du olika alternativ utifrån vad du söker hos en partner, det handlar om t.ex. åsikter&värderingar och utseende. När du sedan går in på olika profiler kan du få en procentgrad på hur bra personen stämmer in på dina önskemål/krav och på vilka punkter det stämmer bra/mindre bra överens.
Nästa flik är Inställningar, här ändrar du t.ex. ditt lösenord.
Nästa flik är Sökfunktionen, här finns olika alternativ för att göra en sökning.
Du kan göra en enkelsökning, då fyller du i några få grejjer, t.ex. vilken ålder du vill att de ska vara i och vilket län de ska bo i. Du får sedan upp en resultat lista där du ser deras profilbild och en del av deras profil. Väljer du avanceradsökning får du fylla i många fler kriterier. Listan som du får upp ser likadan ut som om du väljer enkelsökning. Du kan även göra sökningar på smeknamn eller enbart på nya medlemmar.
Nästa flik är Matcha, denna funktion matchar dig med 50 medlemmar som passar in på din idealprofil.
Hjälp är nästa flik, här kan du läsa mer om HP.
Solskenshistorier är den sista fliken i vänsterspalten och precis som namnet antyder kan du här läsa om par som träffat varandra via HP.

I högerspalten ser du först vilka av dina favoriter som är online för tillfället. Sedan ser du en lista med personer som är online, du ser bara deras användarnamn men om du håller musen över namnet så ser du deras profilbild och du kan sedan klicka dig in på deras profil ifall du känner för det. Vilka som syns på denna listan kan du påverka genom att klicka på filtrering, du kan sedan välja vilka åldrar som skall visas, vilka län de skall bo i samt vilka kön som skall visas. Ibland får inte alla som är online som platsar i din filtrering plats i listan och du kan då trycka på Visa fler online och får då en längre lista.

När du går in på någon profil så ser du först deras profilbild (som går att klicka på för att få se den i större format), lite grundläggande fakta om dem samt den de söker. Sedan kan du läsa deras profiltext. Du kan även välja att skicka ett mail, skicka en flirt eller lägga till som favorit. Du ser även om personen besökt dig, mailat dig eller flirtat med dig samt om du mailat eller flörtat med personen. Du kan även skriva en anteckning på personen. Du kan sedan klicka dig vidare för att se mer faka om personen, kika i personens fotoalbum, se hur bra ni matchar varandra och se vilka tidigare kontakter ni eventuellt haft.

Min åsikt

Jag tycker inte att man skall behöva betala en massa pengar för att hitta kärleken, många dejtingsidor tar ganska höga avgifter, det är inga små summor direkt och det finns ju inga garantier att man hittar kärleken. Lite reklambanners stör i alla fall inte mig. Jag vet att en del tycker att man är mer seriös om man betalar pengar för att hitta kärleken, men så tänker inte jag, snarare känns det väldigt desperat att betala massa pengar för att hitta kärlek, men det är bara min åsikt. Så att HP är gratis ser jag som en stor, stor fördel.
Jag tycker att HP har många bra funktioner, t.ex. att man kan söka ganska detaljerat och få både bild och en kort beskrivning samtidigt. Jag tycker flirt-funktionen är bra när man inte har så mycket tid eller bara känner sig lite smånyfiken på en person. Man kan sen se om de svarar i ett mail och kanske väcker ens intresse lite mer. Jag gillar även matchningsfunktionen, ibland kan det vara kul att ganska snabbt se om man kanske har potential samt få se lite snabb fakta om personen. Det är även bra att man kan spara personen som favoriter om man inte vill maila med en gång.
Orange är inte direkt min favoritfärg men i övrigt är designen bra, enkel och stilren. Det är lätt att navigera på sidan och den känns ungdomlig vilket passar in på målgruppen. Allt som allt så tycker jag detta är en väldigt bra dejtingsida, den har allt man kan önska och är dessutom helt gratis! De flesta medlemmar tycker jag verkar schyssta, jag har inte fått så mycket skumma eller jobbiga mail.
Jag rekommenderar denna sida varmt!

Bilder på HappyPancake.com
HappyPancake.com hp - HappyPancake.com
HappyPancake.com

Mizzyz

Mizzyz

21-08-2011 13:57

Bra skrivet, har hört talas om denna och den låter nu ännu mer intressant :)

cover15

cover15

19-08-2011 12:39

Bra skrivet, återkommer. :)

jennyS

jennyS

18-08-2011 08:43

jätte bra :D

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av HappyPancake.com har fått betyget:

1. OskarC
  2. Mizzyz