Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Recension av "Hur tillförlitliga är väderprognoserna?"

publicerad 2011-11-28 | Tacobread
Medlem sedan : 2011-11-06
Många skulle nog beskriva mig som en öppen tjej med stort intresse för skönhet. Jag kommer främst att recensera skönhetsprodukter. Skriv gb-meddelande om ni betygsätter mina recensioner, så gör jag likadant för dig!
Ok
Fördelar Kan vara rätt ibland.
Nackdelar Ofta felaktiga prognoser.

"Svårt att säga om man verkligen kan lita på väderprognoserna?"

Hur många gånger har man inte sett Vädret på kanal 4 och tänkt "Det går inte att lita på dem för fem öre"? För mig har det skett otaliga gånger. Troligen känner du igen dig också. Ibland har det gått så snett med deras "gissningar" att man ibland kan tro att de förlitar sig på att kasta tärning eller köra Sten, sax, påse om saken. Jag anser inte att det kan vara av misstag dessa felprognoser har skett... Det har hänt alldeles för många gånger och på sätt och vis kan jag förstå meterologerna. Det kan inte alltid vara lätt alla gånger att kunna utse vilket väder det ska vara, men har man ett sådant jobb får man "leken" tåla tycker jag. Man ska vara bra på sitt jobb, annars är det sparken som gäller. Det kan låta hårt, men suckarna och besvikelserna är inte bara från min sida. Jag är faktiskt förvånad över att våra väderprognoser är så felaktiga. Idag har vi utvecklats på ett sätt som inte alls var möjligt för tio år sedan. Vi har datakraft och andra hjälpmedel, och säg mig... Hur kommer det sig då att det fortfarande förekommer så mycket fel? Det händer att det blir en fullträff med att det ska vara soligt väder si och så, men det är inte ofta. Mestadels är det bara ett stort enda nonsens, ett skämt. Jag litar inte alls på vad SMHI eller Tv4:s Väder.

Fast å andra sidan - har man bara rätt kläder finns det inget dåligt väder. Var beredd inför nästa utflykt att väderprognosen kanske inte alltid stämmer. Ta med dig overall trots att de säger att det ska bli soligt väder. Ta med dig solglasögon och badkläder trots att de säger att det kommer snöa omåttligt över hela landet. För man kan aldrig vara riktigt säker.

Den här inlägget har blivit läst 1281 gånger och utvärderats till

• JanneRafiki publicerad 2011-11-29
    Känner som du att rapporterna idag borde vara bättre med tanke på all ny teknik som inte fanns förr.

Produktinformation : Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Publicerad på Ciao sedan: 28/11/2011