Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Recension av "Hur tillförlitliga är väderprognoserna?"

publicerad 2011-12-01 | kuligheter
Medlem sedan : 2010-04-10
Familjens blogg :http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Man vet när man behöver ha motorvärmare på bilen.
Nackdelar När det slår fel.

"Faktiskt rätt bra utsikter."

Tillförlitlighet i väderleksrapporten

Jag tycker faktiskt att tillförlitligheten genom åren blivit bättre och bättre men visst ibland missar väderleksrapporten, men det beror ofta på att det kanske blåst in väder med högre fart än de förutspått.

Nuförtiden tycker jag faktisk att väderleksrapporten stämmer på ett ungefär, man får ju ändå betänka att väder faktiskt är en lokal företeelse.

Egentligen är jag mest fascinerad när man får se vad vädret gjort, ex som nu när det blåste ända upp till 30 m/s tidigare i veckan och man fick se bilder från Skrea strand men även nedblåst vägg på en galleria och tak som blåst ner inne i en idrottshall- vädret är faktiskt mycket spännande.

Fast en sak kan jag säga jag saknar faktiskt SMHI:s Pohlman från när jag var liten och satt framför TV:n med mor och far. Jag har ingen aning om Herr Pohlman hade rätt om vädret men visst låg det framlagt mössa och vantar om vädret skulle bli kallt. I år har det varit en väldigt mild höst och nu även vinter. Hela 10 grader varmt var det på kvällen idag och då funderade jag starkt på varför jag slet på vinterdäcken redan nu.
Sammanfattning

Jag är nöjd med väderleksrapporten.

Den här inlägget har blivit läst 1170 gånger och utvärderats till

• kuligheter publicerad 2011-12-01
    Det här är en debatt tävling så var med och skriv :-)

Produktinformation : Hur tillförlitliga är väderprognoserna?

Publicerad på Ciao sedan: 28/11/2011