Ica kortet ger dig bonus och erbjudanden

4  09-09-2009

Fördelar:
Gratis, bonus, erbjudanden

Nackdelar:
Måste handla för 1200 :  -  för vissa förmåner

Limar

Medlem sedan:12-08-2009

Den här recensionen har betygsatts av 7 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Jag har haft mitt ICA- kort i ett par månader nu. Handlar på ICA kanske 3-4 gånger i månaden. För varje krona man handlar får man en poäng, när man sedan handlat för 2500 får man en bonuscheck på 25 kr hem i brevlådan. Detta gäller även på Statoil. Kanske inte låter mycket, men 25 kr då och då är bättre än 0kr. Så man ska inte klaga.

När man inte betalar med ica- kortet, utan bara registrerar köpet, gäller det att komma ihåg att dra kortet, annars får man ingen bonus, vilket har hänt mig några gånger. Annars är det smidigt och lätt att använda.

Varje vecka finns det olika erbjudanden i kortterminalerna i butikerna som man kan nyttja. Ibland dyker det upp något man brukar köpa, men oftast inte. Sedan finns det varje vecka kortpriser på olika varor. Den rabatten dras automatiskt när man drar kortet i kassan.

Nu är inte detta allt, det kommer mera. Det finns andra förmåner, några som tyvärr jag inte kan ta del av. För dessa måste man handla för en viss summa, vilket jag har svårt att nå upp till. Men handlar man för 1200kr i månaden får man mattidningen Buffé hemskickad varje månad. Där får man även diverse rabatter på bland annat resor, hotell och bio.

Sedan finns det något som heter "Mina varor", som alla stamkunder får. För att bli stamkund måste man handla för 1200 kr eller mer varje månad. Och för att få Mina varor måste man ha varit stamkund i tre månader. Genom att allt registreras kan dem ta fram vilka produkter man handlar, som man sedan får rabatt på.

Vill man kan man även aktivera kortet så att man kan sätta in pengar och få ränta, detta har jag dock inte gjort.

Handlar man på ICA, även om det bara är någon gång ibland, så är det värt att skaffa sig ett kort. Det är gratis och det finns ingen minimisumma att handla för, så man har inget att förlora.

Savanna

Savanna

10-09-2009 00:49

Bra recension

Läs mer om den här produkten
Ica Kort - recension av Ytse_Jam Bonuskort
Ica Kort - recension av Shelob Bra medlemstidning och hyfsad bonus
Ica Kort - recension av storslagen Ica-kort är bra.
Ica Kort - recension av evasweden Ica dyrast i min stad
Ica Kort - recension av nicgus Kortet för alla.
Visa alla recensioner
Den här recensionen av Ica Kort har fått betyget: