NAN bröd att dö för, Indisk restaurang väl värd mer en ett besök!

5  12-07-2010

Fördelar:
Gott inte alltför dyrt .

Nackdelar:
Få hittar hit .

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 20 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Srimoti

Srimoti är en Indisk restaurang som ligger i Gustavsberg, den är inte helt enkel att hitta.

Adress

tel 08-57030787.

Orions väg 1, Gustavsberg
Hitta hit

Vi körde bil från Gustavsbergs Centrum gamla vägen ( ej motorvägen ) till Mölnvik där hela skärgården täcks av denna ambulans helikopter. I rondellen före Mc Donald´s körde vi till höger in vid Lidl och sedan förbi affären Granngården. Före Rustas parkering svängde vi till höger och ner mot dammen. Srimoti ligger alltså på baksidan om Rusta. Man ser det från gamla vägen på håll och då ligger det innan Mekonomen- men det är alltså inte så lätt att hitta fram. Vilket är mycket synd för de har enormt god indisk mat- och NAN bröd man kan dö för !!

Vi åkte hit med min farmor jag och min bror, mest för att min bror är lite tokig i NAN bröd och han ville hemskt gärna ha indisk mat.
Mat , dryck och pris

Vi kom hit vid lunch och vi valde varsin 70 kronors av Dagens rätt- farmor tänkte att då kunde vi ju smaka varandras - mycket bra idé !

Till maten drack vi en Cola dryck. Nan bröden kostade extra – vi fick 2 stora NAN bröd var, de kostar 15 kr / styck.

En mycket fräsch salladsbuffé tog vi av innan maten kom, det var majs, gurka, sallad och en youghurtdressing med vitlök som stillade den värsta hungern. Vi tog även något slags torrt hårt gult bröd och smörade på en kräm som smakade sötsursås – fast den var mer som marmelad i konsistensen.

Så kom maten ut. Vi fick varsin tallrik med ris och sedan var det upplagt på metallfat varje rätt. Vi provade kyckling Korma, Curry räkor och en vegetarisk linsgryta. Och just i den ordningen gillade jag maten. Korman var absolut godast med sina söta gula russin i , Curry räkorna var perfekt kryddade med bara lite chili och linsgrytan var rätt het både kryddmässigt och värme mässigt.

Jag tycker att det är jättesmart som de gör här att man själv tar av maten så mycket som man vill ha och att man på detta sätt kan äta av allas mat. Blir som tre små rätter fast på Indiskt sätt.

NAN bröd

Det är inte första gången vi besöker denna restaurang utan det har varit ett stående inslag att åka hit varje sommar åtminstone en gång. Jag har försökt baka NAN bröd men de blir inte så bra, jag har varit på affären och köpt NAN bröd men de är inget i jämförelse med denna restaurangs bröd där NAN bröden bubblar upp och har massa goda brödkryddor i sig.

De är helt klart prisvärda för de är så goda !

Övrigt

Jag tycker att det är smart att prova olika restauranger på lunchen då de har samma mat då men billigare så kan man äta billigt hemma på middagen istället.

Jag tycker att det är synd att denna restaurang varje gång vi varit här bara haft oss som matgäster då de har så god mat och jag är lite orolig om inte fler hittar hit att jag kommer mista denna Indiska restaurang. Så är ni på väg ut mot Värmdö ( öster om Stockholm ) åk in här. Kommer ni från motorvägen sväng i rondellen ner mot Mc Donald´s och sedan ser ni Lidl – kör in där och sedan fram mot RUSTA- ligger alldeles på baksidan om RUSTA.

Miljö

Det är fint att sitta och äta ute och titta på Dammen och de fina träbåtarna med blommor som står nere vid vattnet. Inne är det också fint med Indiska tecken på väggarna och Indisk konst.
Bemötande

Här är de jättetrevliga och då vi är ovana med maten hör de sig varje gång för vilken slags mat vi gillar och hur het den får vara. När man inte riktigt vet vad man vill ha föreslår de olika maträtter och berättar vad som är i – jättetrevliga !
WC

Toaletten hittar du till höger om disken innanför ett fint trädraperi.
Mycket fräscht härinne!
Rekommenderas

JA !!!

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Srimoti Indisk restaurang, Gustavsberg har fått betyget:

1. rosochris