Insplanet.com

Tjänster
Kundsupport
Betalfunktioner

"Sämsta försäljare någonsin"

Jag flyttar snart och ringde min nuvarande hemförsäkringsbolag för att ändra hemförsäkringen till nya lägenheten. Försäkringspriset gick upp ganska mycket eftersom jag flyttar från Norrbotten till södra Sverige, så jag tänkte göra en prisjämförelse på hemförsäkringar på Insplanet. Jag hittade faktiskt en billigare alternativ jämfört med min nuvarande hemförsäkring men prisskillnaden var inte så märkligt att jag skulle skynda mig att byta just nu i mitten av flytten.

Jag blev efteråt uppringd en säljare. Han började samtalet genom att prata om bilförsäkring (jag har ingen bil numera) och jag sa att jag hade jämfört priser på hemförsäkringar på deras sida men det hade inget med bilförsäkring att göra. Han då sökte något och slutligen hittade min sökning. När han hörde att jag hade faktiskt hittat en billigare alternativ på deras sida blev han helt galen och försökte tvinga mig köpa den. Han var den sämsta säljare jag har pratat med någonsin. Det enda han lyckades med var att göra mig (och kanske sig själv?) arg. Jag kunde ha bytt försäkringen till den billigaste alternativen senare efter flytten men nu kommer jag inte göra det bara för att säljaren var så otrevlig mot mig.

Den här inlägget har blivit läst 1397 gånger och utvärderats till
användbar