Jula Club kortet för dig som vill ha bonus på verktyg och annat.

4  19-12-2011

Fördelar:
10 % på första köpet .

Nackdelar:
18 års åldersgräns

kuligheter

Om mig: Stolt tvillingpappa till Sagoalvan och Fiskelyckan här. : - ) ( Blogg :http://sagoalvan.blogspot....

Medlem sedan:10-04-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
JULA bonuskort

Var på JULA strax efter sommaren då hade de börjat med bonuskort där, en nyhet för mig och då jag handlade en hel del just då var det verkligen bra för mig för på första köpet fick jag 10 % rabatt.

Det som var lite jobbigt på JULA är ju att de inte har direkt någon kundtjänst så jag gjorde detta direkt i kassan men då fick det komma en annan från personalen och gå och göra i ordning det tillfälliga kortet och det tog lite tid att göra så under tiden fick jag stå i kassan med alla mina varor och vänta, med de 10 % uppvägde ju verkligen det : - ).

Det var bara att fylla i en blankett och hon i kassan ringde på en annan som ordnade det hela.
Efter cirka 2 veckor fick jag det riktiga plastkortet. Så första köpet fick jag alltså ett tillfälligt papperskort bara.

NU har jag hunnit få flera erbjudanden per post, ett tidigare utskick skulle man få 20 % , WOW tänkte jag och skulle åka dit när jag upptäckte det finstilta att det handlade om 20 % på mössor: - ). Jag åkte ändå dit några dagar senare och faktiskt hittade jag lite julklappar där. Inget jag dock kan skriva nu men det går att hitta inte bara fina borrsatser och skruvmejslar utan här finns allt från mixer, godis, kläder till filmer och spel. Så egentligen finns ju många julklappar att hitta på JULA även för den som inte tänkt snickra, såga eller borra.

Nu har jag fått ännu ett erbjudande i brevlådan från JULA, det framgår inte om det är för Bonuskortet eller för att jag tidigare varit kund och handlat via internet. Nu kommer JULA lägga ner sin online butik och mer satsa även internationellt på att vara ett varuhuskoncept istället. Redan för mer än 30 år sedan startade JULA då som familjeföretag och än idag är det ett familjeföretag av familjen Blank .

31 år har man kunna handla via postorder på JULA men då de märkt av att fler kunder hellre använder butikerna har de alltså nu bestämt att lägga ner själva postorder delen nu. Kul ändå att man i framtiden kanske kommer se JULA på utlandssemestrar : - ). 2008 kom den första katalogen till Norge så där antar jag att man kan handla på JULA

Jag säger i alla fall tack för rabattchecken på hela 200 kronor som jag kan använda i vilken JULA som helst. Tack JULA för julklappen :- ).

Om man glömt sitt bonuskort hemma går det bra att visa sitt körkort istället.
Bonus trappan

Uppnådd bonuspoäng 0-2499 ger 0 kr belopp i bonuscheck
2500 poäng ger 50 kr
5000 poäng ger 100 kr
7500 poäng ger 150 kr
10 000 poäng ger 200 kr

Varje krona ger 1 poäng, så som jag ser det här ovan är det 2 % bonus.

OBS att köp av presentkort inte är bonusgrundande

Övrigt

Jag har suttit och läst lite på deras hemsida ex vilka som kan få skaffa JULA clubkort och tydligen måste man vara 18 år, det tycker jag är lite högt för ungdomar nuförtiden är mer och mer företagssamma, varför ska inte de kunna få ha ett kort ? Jag tycker åtminstone att man kan sänka åldersgränsen till 16 år.

Jag tycker att det är intressant att de kommer sälja fyrverkerier från 26 dec, det är alltid annars svårt att veta var man ska köpa sina raketer tycker jag.

Sammanfattning

Julen har alltså bytt sin e-handel mot ett förmånligt kundklubbskort. Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Bara att dra i kassan när man handlar.

På ditt första köp efter du skaffat JULA kort får du 10 % rabatt. Man får erbjudanden i brevlådan och nästa år( 2012) kommer alla med JULA kortet få hem katalogen direkt i brevlådan.

Rekommenderas

Ja ska du göra ett storköp eller julklappar så är 10 % på första köpet inte fy skam.

Bilder på JulaClub
  • JulaClub JULA1 - Jula Club