Jula.se

Jula.se

Recension av "Jula.se"

publicerad 2010-06-06 | Jerry48
Medlem sedan : 2010-04-13
Reklam uppfattar jag endast som informationskälla. Min egen bedömning avgör om varan verkligen är det som reklamen påstår. Denna inställning får man av livserfarenhet. Tycker om kvalitets produkter av alla grenar – endast om man har nytta av dem.
Bra
Fördelar -
Nackdelar Minsta köpbelopp gränsen.
användbar
Layout & Design
Funktionalitet & Navigering
Tjänster
Kundsupport
Betalfunktioner

"Postorder webbutik med begränsning..."

Mycket snygg och naturtrogen blomkruka i stenliknande material.
Klarar temperaturer ner till -10ºC.

Mycket snygg och naturtrogen blomkruka i stenliknande material. Klarar temperaturer ner till -10ºC.

Tills idag hade jag ingen anledning att handla på Jula webbutik.

I varuhuset på min ort hittade jag inte artikeln.
Efter utfrågning av personalen fick jag beskedet att varan är slutsåld i varuhuset och på webben.
Beskedet har jag inte litat på eftersom personalen inte har kontrollerat uppgifterna via en terminal.

Kontrollerat varans tillgång på nätet.
Det är väldigt lätt gjort på den väl genomtänkta layouten.

Webbutiken känns fräsch på grund av de klara färgerna som är väll anpassade med tanke att kunna pointera visa detaljer.
Är vilsamt för ögonen.

¤ Transport
¤ Fritid
¤ Elektronik
¤ Hushåll
  • Produkt beskrivning är saklig och kompetent.
  • Produkterna har zoom funktion som underlätta för kunden att se mer detaljerat själva varan – nästan som i varuhuset.

Förutom produktfakta information har de information om tillbehör samt funktionen ”Tipsa en vän” .
Precis som tiderna förskriver det så kan man + Dela, f, t och send to Google.
Information om varan finns i webbutiken samt ”Lagerstatus i din butik” är med.Det känns skönt i den rimliga webbutiksmiljön – till skillnad från det trånga varuhuset.

Alltså jag klikar på ”Lägg till” min vara i korgen och går vidare till kassan.
Trots att jag var medveten och vilig att betala extra kostnaden för frakten av min produkt (99: - kronor) via webbutiken, har jag bestämt mig att handla – så viktigt var det för mig att få min produkt ”pronto”.

Kallduschen med följande text fåt mig har fåt mig att avstå hela köp proceduren;
”Minsta köpbelopp för inköp via webben är 500: -” och den är skriven med röda bokstäver - omtänksamt.

Medan EXPERT.se har Internetpris som skiljer sig från Stormarknadspriset, så har man möjlighet att få varan med billigare leverans via butiken.

Jula tillämpar inte rabatterad leverans - Dåligt!

FACIT
Inte många webbutiker erbjuder bemannad kundtjänst på en helg!

Observera att kundtjänsten är bemannad i praktiken samma tid som butiken har öppet:
Måndag-fredag: 8:00–21:00
Lördag-söndag: 9:00–15:00

Kundtjänst personalen är kompetent och tillmötesgående!

Det är synd att ett varuhus med ett så pass brett sortiment - och så generösa öppettider skjuter sig själva i benet.

Andra företag tar endast högre frakt för mindre (små) köpbelopp!
Jag frågade om de kan trots allt skicka min order – ett kallt svar: NEJ.

Att kombinera en beställning av den slutsålda artikeln i min butik tog tid eftersom det skall vara sammanlagt varor för 500 kronor.... Jula har ju kolossalt mycket att välja på!

Att lägga till korgen är lätt, samt detaljerad information när man ser Varukorg/Inköpslista.
Men sedan går det inte att "Gå till kassan".

Det tog mig lite tid att inse att man skall välja "Bli kund" som befinner sig på översta delen av sidan, medan hos andra Internet butiker kommer efter "Gå till kassan" en sida där man fyller nödvändig information för att slutföra köpet.

Men där slutar det inte - Efter att man registrerat sig som kund, måste man åter fylla korgen med varor....

Det var tur att jag uppmärksammades av mitt e-postprogram att det har kommit nytt e-post (från Jula....).
På Jula sidan syntes ingen orderbekräftelse! Denna kom som e-post.

Jula webbutiken förtjänar inte mer än två stjärnor.

Den här inlägget har blivit läst 2953 gånger och utvärderats till
användbar

• absolutciiilla publicerad 2010-07-05
    När/Om du uppdaterar som Vildis skrev nedan, säg till mig då så höjer jag mitt betyg - höjer mer än gärna =)
  • Vildis publicerad 2010-06-06
    Du får gärna skriva mer om hemsidan, utbudet av produkter och annat som kan vara bra att veta.

Produktinformation : Jula.se

Publicerad på Ciao sedan: 21/09/2007