Karl Fazer Wild Berries

Karl Fazer Wild Berries

Choklad

Recension av "Karl Fazer Wild Berries"

publicerad 2010-12-22 | zwampe
Medlem sedan : 2010-09-13
Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har jag missat någon så hojta till så skall jag kolla=)
Fördelar Krispig och syrlig
Nackdelar -

"Karl Fazer med bär"

Karl Fazer with berries

Karl Fazer with berries

Produkt: Karl Fazer Med Tranbär och hallon

Vikt: 200 g

Pris: ca 20 kr

Karl Fazers namnteckning har ända sedan 1891 fungerat som ett kvalitetsmärke för Fazer.
Fazer Mjölkchoklad görs på färsk mjölk och kakaobönor av allra högsta kvalite.

Smak&Konsistens:

När man bryter en ruta va chokladkakan så är den ganska hård. Men sedan kommer en krispig känsla och man får en söt men samtidigt lite syrlig smak i munnen. Det finns små bitar av tranbär i chokladkakan och dom känns ganska sega och ger en syrlig smak i själva chokladen. Det är krisp i chokladen och man hör hur det krispar när man tuggar på den. Jag tycker den här chokladen är riktigt gos och den syrlighet som blir av bären passar in riktigt bra. Det finns också en mild smak av hallon i chokladen och det kommer ifrån hallonpulver som finns i ingredienserna. Så jag rekommenderar denna choklad till er som gillar choklad med bärsmak och tycker om en lite syrligsmak.
Karl Fazer choklad är en mjölkchoklad med en mild god chokladsmak.

Ingredienser:

Mjölk, Socker, Kakaosmör, Kakaomassa, Tranbär, Rismjöl, Hallonpulver, Emulgeringsmedel, Maltextrakt, Koksalt, Aromer.
Det är ca 30 % kakao i mjölkchokladen.

Näringsvärde per 100 g:

Energi 2130 KJ / 520 Kcal
Kolhydrat 54 g
Protein 9,6 g
Fett 29 g

Förpackning:

Förpackningen går i mörkblått och det står Karl Fazer i guld rakt över. Nere i kanten är det en rosa rand och i den så är det bild på chokladrutor och det ligger tranbär och hallon där.

MIn åsikt:

Detta var en riktigt god choklad där man tydligt kände smak av dom syrliga tranbären och även kände små bitar av dom som var lite sega att tugga på. Man kunde också ana en mild hallonsmak i chokladen. Den var krispig och god att tugga på och smälte ljuvligt i munnen. Det syrliga med det söta gav en riktig smakexplosion i munnen och man ville gärna ta en bit till.
Så detta är en choklad som jag kan rekommendera er att köpa om ni ser den.
Karl Fazers choklad är riktigt god och jag tycker det är en märke som håller en bra och fin kvalite på sin choklad.

Den här inlägget har blivit läst 980 gånger och utvärderats till

• yustd publicerad 2010-12-23
    Bra! Det här låter verkligen som en choklad för mig. Spännande=)
  • cis45 publicerad 2010-12-22
    Den måste provas:)