Karl Fazer med bär

4  22-12-2010

Fördelar:
Krispig och syrlig

Nackdelar:

zwampe

Om mig: Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har ja...

Medlem sedan:13-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 16 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Produkt: Karl Fazer Med Tranbär och hallon

Vikt: 200 g

Pris: ca 20 kr

Karl Fazers namnteckning har ända sedan 1891 fungerat som ett kvalitetsmärke för Fazer.
Fazer Mjölkchoklad görs på färsk mjölk och kakaobönor av allra högsta kvalite.

Smak&Konsistens:

När man bryter en ruta va chokladkakan så är den ganska hård. Men sedan kommer en krispig känsla och man får en söt men samtidigt lite syrlig smak i munnen. Det finns små bitar av tranbär i chokladkakan och dom känns ganska sega och ger en syrlig smak i själva chokladen. Det är krisp i chokladen och man hör hur det krispar när man tuggar på den. Jag tycker den här chokladen är riktigt gos och den syrlighet som blir av bären passar in riktigt bra. Det finns också en mild smak av hallon i chokladen och det kommer ifrån hallonpulver som finns i ingredienserna. Så jag rekommenderar denna choklad till er som gillar choklad med bärsmak och tycker om en lite syrligsmak.
Karl Fazer choklad är en mjölkchoklad med en mild god chokladsmak.

Ingredienser:

Mjölk, Socker, Kakaosmör, Kakaomassa, Tranbär, Rismjöl, Hallonpulver, Emulgeringsmedel, Maltextrakt, Koksalt, Aromer.
Det är ca 30 % kakao i mjölkchokladen.

Näringsvärde per 100 g:

Energi 2130 KJ / 520 Kcal
Kolhydrat 54 g
Protein 9,6 g
Fett 29 g

Förpackning:

Förpackningen går i mörkblått och det står Karl Fazer i guld rakt över. Nere i kanten är det en rosa rand och i den så är det bild på chokladrutor och det ligger tranbär och hallon där.

MIn åsikt:

Detta var en riktigt god choklad där man tydligt kände smak av dom syrliga tranbären och även kände små bitar av dom som var lite sega att tugga på. Man kunde också ana en mild hallonsmak i chokladen. Den var krispig och god att tugga på och smälte ljuvligt i munnen. Det syrliga med det söta gav en riktig smakexplosion i munnen och man ville gärna ta en bit till.
Så detta är en choklad som jag kan rekommendera er att köpa om ni ser den.
Karl Fazers choklad är riktigt god och jag tycker det är en märke som håller en bra och fin kvalite på sin choklad.
Bilder på Karl Fazer Wild Berries
Karl Fazer Wild Berries 100_7590 - Karl Fazer with berries
Karl Fazer with berries

yustd

yustd

23-12-2010 16:06

Bra! Det här låter verkligen som en choklad för mig. Spännande=)

cis45

cis45