Kavli Äkta Majonnäs

Kavli Äkta Majonnäs

Majonäs

Recension av "Kavli Äkta Majonnäs"

publicerad 2010-06-18 | dixxon
Medlem sedan : 2010-05-03
Så då var man tillbax här då, hoppas jag har lite mer tid nu att skriva och att läsa recensioner :) Om det är något ni vill ja ska läsa så hojta till i gästboken :)
Fördelar God och krämig smak, dryg
Nackdelar Innehåller en del fett, klumpig tub

"Gott alternativ till Findus majonnäsen"

Om produkten

Om jag ska köpa majonnäs så brukar jag köpa Findus majonnäs men om inte den finns så kör jag på Kavli´s. Den är egentligen precis likadan i smaken men jag gillar Findus tub mer för den kan stå och den tar mindre plats i kylen. Denna har en krämig smak som man bara måste gilla, finns även lättmajonnäs som är helt okej om man vill ha en med mindre fett. Jag brukar använda majonnäs i dressingar, på ägghalvor och äggsmörgåsar sedan brukar jag ha den till skaldjur, man kan inte äta skaldjur utan majo! Det är väldigt mycket fett i majonnäs men det är rapsolja så den består inte av det värsta fettet sedan så brukar man inte ta så mycket majonnäs heller så jag tror inte fettet gör någon större skada!

Förpackning & pris

Denna förpackningen är på 275g och den brukar kosta runt 22kr. Just denna sorten finns även i en burk om man vill ha mer innehåll, den ligger på 420g. Har kollat efter den på affärerna här men inte hittat den så jag kan inte säga pris på den. Denna förpackningen är alltså en metallförpackning och jag tycker att den är lite klumpig i kylen.

Innehåll

Ingredienser: Veg. olja (raps), äggula (9%), vatten, ättika, socker, senap, konserveringsmedel (E202), kryddor, stabiliseringsmedel (E415, E412), färgämne (E160a). Fetthalt 77%.

Näringsvärde / 100 g:
Energivärde 2915 kJ (700 kcal)
Protein 1 g
Kolhydrat 3 g
Fett 77 g

Återvinning

Tuben sorteras som metallförpackning. Burken sorteras som hårdplast och locket som metall. Skriver om de bägge förpackningarna här ifall ni har burken hemma.

Den här inlägget har blivit läst 1847 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Kavli Äkta Majonnäs