Snudd på oätlig exotisk fruktcocktail!

1  28-06-2010

Fördelar:

Nackdelar:
Såsen är hemsk, frukterna övermogna och mjuka, smakar illa !

Rekommenderas: Nej

froggo2

Om mig: Jag läser det mesta, skriv i gästboken om du saknar betyg nånstans! :)

Medlem sedan:07-12-2009

Den här recensionen har betygsatts av 19 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Fruktcocktail med ananas, mango, papaya och melon från Sri Lanka. En konservburk innehåller sammanlagt 425 g, varav 235 g är frukt, och kostar ca. 25 kr.

En vanlig konservburk som man kan öppna utan konservöppnare. Problemet är att burken är så proppfull av vätska att det nästan är omöjligt att öppna utan att spilla. Den kladdiga fruktsirapen är inte så rolig att städa upp heller, och dessutom luktar det fruktansvärt.

Innehåll
69 % ananasbitar, 19 % mango, 8 % papaya, 3,6 % melon, antioxidationsmedel (askorbinsyra och citronsyra). Samtliga frukter är KRAV-märkta.

Det är ju bra att man får så mycket frukt och så lite tillsatser, men å andra sidan är väldigt mycket av burkens innehåll sirap/ vätska. Såsen är snudd på oätlig, eftersom den luktar ruttna fruktskal, har en oaptitlig färg och smakar klibbigt och halvunket. Inte alls söt och god som fruktcocktail brukar vara, utan det smakar helt klart övermoget och obehagligt.

Smaker
Ananasern är lätt att hitta, och den smakar okej. Lite för mjuk för min smak, men ätbar. Mango, papaya och melon är svåra att särskilja, men jag antar att de röda bitarna är vattenmelon. De smakar inte alls melon, utan bara av sirapen och har dessutom en otrevlig seg konsistens. Oavsett vilka bitar som är papaya och mango, så smakar båda tråkigt och inte alls som sina färska motsvarigheter. Allting är mjukt, saknar krispighet och tuggmotstånd, har smak av den nästan beska såsen och har tråkiga färger. Knappt ätbart och verkligen ingenting jag rekommenderar, fast det är en KRAV-märkt produkt.

Mizzyz

Mizzyz

05-07-2010 21:46

Låter inge vidare alls det här

Vildis

Vildis

28-06-2010 19:33

Kravmärkta produkter brukar ju vara bra. Synd att denna verkar vara motbjudande.

Den här recensionen av Kung Markatta Exotisk Fruktcocktail har fått betyget:

1. Mizzyz