LG DVX552H - Liten smidig och snygg DVD-spelare

5  23-01-2012

Fördelar:
Gör allt den förväntas göra på ett utomordentligt sätt

Nackdelar:
Inga

Lhasa

Om mig: En vackert skinande guldprick, inte dumt=)=)

Medlem sedan:12-08-2009

Den här recensionen har betygsatts av 15 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

LG är ett gammalt koreanskt företag som tillverkade sin första TV redan i slutet på 50-talet. Det var först för ca tio år sedan som LG kom till norden men har sedan dess tagit en stor marknad även här. LG är en av världens största tillverkare inom elektronik och förutom DVD-spelare så tillverkare de även mobiltelefoner, luftkonditionering, tvättmaskiner, musikspelare, kylskåp och platt-tv.

LG DVX552H

-JPEG/MP3/XMA/Dual Disk
JPEG Viewer/Picture Zoom
DivX Video
Design

Det här är en snygg och mycket smidig DVD. Den är i pianoblank svartlack och ser riktigt stilren och trevlig ut. Den är lätt att placera eftersom den är så pass tunn. I en mörk hylla så skulle man knappt se att den fanns där. Den väger inte mer än 1,5 kilo och storleken är 360 × 35 × 195 mm.
Funktioner

Se film
Först och främst så spelar den upp DVD-skivor. Det fungerar precis som i alla andra apparater. Man stoppar i en skiva och sen kommer en meny upp. Där väljer man som vanligt språk och andra val man kan göra och sen trycker man på play.

USB
Andra sätt man kan se film och bilder på är genom ett USB-minne. Då sätter man bara i minnet i apparatens USB-port som sitter på framsidan och sen är det bara att navigera sig fram i menyn.

Musik
Givetvis kan man lyssna på musikskivor eller filer. Om man vill kan man ordna sin musik i den ordning man vill lyssna. Då trycker man på “program” och där kan man välja olika alternativ för att göra sin musiklista. Jag har precis bara testat funktionen men den verkar fungera som den ska utan krångel.

Se foton
När man vill titta på sina foton så går det alldeles utmärkt, precis som det gör i alla modernare DVD-spelare. Man sätter i en skiva eller ett USB-minne och sen är det bara att välja hur man vill se bilderna. Man kan göra ett bildspel, rotera bilderna och förstora om man vill. Det är inte krångligt utan man lär sig snabbt.
Man får mycket för en liten penning

Det här är inte någon dyr apparat. Om jag inte minns fel så betalade jag ca 600 kronor för den för ungefär ett år sedan. Numera så får man mycket elektronik för sina pengar och den här är betydligt mer avancerad än den jag hade förrut som kostade mycket mer. Jag ser att idag så kan man enligt prisjakt köpa den för 655 kronor.

Bild och ljud beror väl på vilken tv eller högtalare man har men viss har även DVD:n betydelse. Nu tror jag att varenda apparat som kostar normalt mycket pengar är ungefär likadana och man behöver nog komma upp i större kostnader för att en lekman ska märka skillnaden när det gäller att bara se en film.

Ett bra köp

Jag tycker att jag gjorde ett bra köp och har varit nöjd i ett helt år. Vi har använt den rätt mycket just när det gäller att se film och bilder och det fungerar som förväntat. Den har säkert några fler funktioner än vad jag har tagit upp men den är först och främst till för att just se film och bilder på och givetvis lyssna på musik för den som gör det på sin DVD.

Det gör inte jag, jag lyssnar på datorn eftersom jag har en dator som har ett bra ljud och då blir det inte att använda DVD:n. När det gäller betyget för det som vi använder den till så blir det helt klart full pott. Jag kan inte tänka mig att det är något mer jag skulle vilja få ut av en DVD:spelare som jag har betalat 600 kronor för.
Bilder på LG DVX552H
LG DVX552H P1011158 - LG DVX552H
LG DVX552H

Fredde3993

Fredde3993

04-02-2012 23:07

Här finns allt jag behöver veta och därför blir det full pott =)

sparks

sparks

24-01-2012 02:06

tummen upp från mig

aamaziing

aamaziing

23-01-2012 23:41

Håller med Cilla, allt jag vill veta är med :)

Den här recensionen av LG DVX552H har fått betyget:

(-) Kunde ha funnits USB ingång
1 recension
Köp nu
LG DP132 LG DP132
DVD-spelare - Bordsmodell - Mediatyp: CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW, DVD+R, DVD, CD, CD-DA
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 299,00 kr