Lacoste - Lacoste Essential Eau de Toilette Spray

Lacoste - Lacoste Essential Eau de Toilette Spray

Herr

Recension av "Lacoste - Lacoste Essential Eau de Toilette Spray"

publicerad 2011-08-24 | OskarC
Medlem sedan : 2011-08-04
Snart är väl sommaren här, va?
Fördelar Luktar underbart, priset, räcker länge, lyxigt designad
Nackdelar Parfym tar slut
Lyxkänsla
Kvalitet

"Lacoste parfymen är exklusiv och dessutom så uppmärksammas den!"

Lacoste Essential Eau De Toilette Spray

Denna parfym fick jag av min flickvän i 18 års present tillsammans med en hel korg fylld med skönhetsgrejer som jag aldrig ens trott fanns att köpa, men men, det är en annan historia. Jag kan tillägga att alla dessa konstiga saker verkligen kom till användning.

Doftnoterna i parfymen
Toppnot: Tangerin, bergamott, svarta vinbär och tomatblad
Hjärtnot: Svartpeppar och rosor
Basnot: Patchouli, sandelträ och träackord

Denna parfym luktar väldigt gott, och speciellt gott luktar den på mig då jag passar tillsammans med denna parfymen. Min flickvän har lärt mig att alla människor inte passar med alla parfymer, och eftersom att hon är expert på det här med att hitta parfymer som passar mig så lyckades hon självklart att sätta även denna mitt i prick.
Anledningen till att den luktar så gott som den gör är pga av alla dess underbara ingredienser, och att dofterna går över i olika toner så att doften utvecklas under tidens gång.
Den doftar väldigt, väldigt manligt men man får passa sig så att man inte tar för mycket för då luktar den både alldeles för starkt och för intensivt.
Den intensiva doften kommer ifrån rosor, sandelträ och bergamott och denna blandning tillsammans gör parfymen till något väldigt speciellt. Den är inte speciellt stark, men den blir gärna för stark om man använder för mycket, men den är ändå inte mesig på något vis, och den luktar verkligen inte blommor även om man skulle kunna tro det när en av hjärtnoterna är ros.
Jag får helt enkelt beskriva denna fantastiskt härliga parfym som väldigt manlig, och samtidigt väldigt intressant och så uppmärksammar i alla fall min flickvän den så man skulle väl kunna säga att den lockar till sig kvinnlig uppmärksamhet.

En exklusiv parfym, både på utsidan och insidan

Denna parfym kostar cirka 200 kronor i butiken, men då min flickvän köpte den kostade den runt 300 kronor. Flaskan i sig innehåller 50 ml parfym, och det räcker väldigt länge även om man som jag använder den, i stort sätt, dagligen.
Flaskan i sig ger ett väldigt exklusivt intryck och jag gillar verkligen den speciella formen på parfym flaskan.
Det som är speciellt med den är att Lacoste-trycket är väldigt stort och täcker hela framsidan av glasflaskan, detta ger ett exklusivt intryck och eftersom att korken är silverfärgad, tätt tillsluten och väldigt elegant.

Mina åsikter

Det är en jättehärlig parfym som jag verkligen rekommenderar till män i alla åldrar, men speciellt måste jag väl ändå få rekommendera den till alla er som känner att ni passar tillsammans med parfymen då alla parfymer inte passar alla.
Därför är det viktigt att du inte köper en parfym till en annan utan att ha frågat/kollat upp vad denne använder för typ av parfym, det kan helt enkelt bli helt fel då.

Jag rekommenderar denna parfym, främst till ungdomar som vill lukta så där manligt och intressant.

Den här inlägget har blivit läst 1808 gånger och utvärderats till

• Sagoalvan publicerad 2011-09-13
    Bra!
  • absolutciiilla publicerad 2011-08-24
    Mycket bra skrivet!
  • aamaziing publicerad 2011-08-24
    Mycket bra beskrivet om doften!

Produktinformation : Lacoste - Lacoste Essential Eau de Toilette Spray

Herr