Bob Marley ÄR reggae

4  29-03-2008

Fördelar:
Många bra hitar

Nackdelar:
Inga

smaragden77

Om mig: 32-årig arbetande mamma som gillar att skriva och läsa om det mesta och ciao är toppen!

Medlem sedan:18-06-2007

Den här recensionen har betygsatts av 7 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Jag är väldigt förtjust i reggae, och det finns ju en hel del artister som sjunger inom denna genre. Men, som så många andra också tycker, så finns det ingen som slår Bob Marley. Han var och förblir nummer ett när det gäller reggae. Han sjöng och spelade inte bara reggae utan han ÄR reggae.
På denna CD är det flesta spår hitar. (Se låtarna här på Ciao). Om jag måste välja ut några absolut favoriter av honom, så finns samtliga av dem just på denna CD varför jag valde att köpa den. No woman no cry, Could you be loved, Buffalo soldier, Get up stand up, Stir it up, I shot the sheriff, Redemption song.
Så, det är bara att gå iväg och köpa denna CD, placera den i CD spelaren och låta musiken gunga dig i rätt stämning. Du komer garanterat att drömma dig bort till varmare länder... Jamaica, here I come...

JanneRafiki

JanneRafiki

31-03-2008 17:50

Själv drömmer jag mig bort till hockeyhallar på 80-talet ;-) då pucken gick som på ett snöre från klubba till klubba. På 80-talet användes en försvenskad version av Buffalo Soldier på hockeyläktare då det egna laget hade klapp-klapp-spel, ”Woy yoy yoy …” blev ”Oj, oj, oj …” Det var tider det. Håller med dig om det du skriver om Bob Marley. Jag hade några CDs, men de har kommit bort.

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Legend (Digitally Remastered) - Bob Marley har fått betyget:

1. Teppas

Roots Reggae - Label: Tuff Gong
1 recension
Köp nu för endast 199,00 kr
Sound of Sound - Sly & Robbie Sound of Sound - Sly & Robbie
Roots Reggae - Label: Pow Wow
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 119,00 kr
Top Ten (An African Museum Selection) - Gregory Isaacs Top Ten (An African Museum Selection) - Gregory Isaacs
Roots Reggae - Label: Heartbeat Select, Heartbeat
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu