Legend (Digitally Remastered) - Bob Marley

Legend (Digitally Remastered) - Bob Marley

Roots Reggae - Label: Island, Tuff Gong

Recension av "Legend (Digitally Remastered) - Bob Marley"

publicerad 2008-03-29 | smaragden77
Medlem sedan : 2007-06-18
32-årig arbetande mamma som gillar att skriva och läsa om det mesta och ciao är toppen!
Fördelar Många bra hitar
Nackdelar Inga
användbar
Originalitet
Texter
Musik

"Bob Marley ÄR reggae"

Jag är väldigt förtjust i reggae, och det finns ju en hel del artister som sjunger inom denna genre. Men, som så många andra också tycker, så finns det ingen som slår Bob Marley. Han var och förblir nummer ett när det gäller reggae. Han sjöng och spelade inte bara reggae utan han ÄR reggae.
På denna CD är det flesta spår hitar. (Se låtarna här på Ciao). Om jag måste välja ut några absolut favoriter av honom, så finns samtliga av dem just på denna CD varför jag valde att köpa den. No woman no cry, Could you be loved, Buffalo soldier, Get up stand up, Stir it up, I shot the sheriff, Redemption song.
Så, det är bara att gå iväg och köpa denna CD, placera den i CD spelaren och låta musiken gunga dig i rätt stämning. Du komer garanterat att drömma dig bort till varmare länder... Jamaica, here I come...

Den här inlägget har blivit läst 1620 gånger och utvärderats till
användbar

• JanneRafiki publicerad 2008-03-31
    Själv drömmer jag mig bort till hockeyhallar på 80-talet ;-) då pucken gick som på ett snöre från klubba till klubba. På 80-talet användes en försvenskad version av Buffalo Soldier på hockeyläktare då det egna laget hade klapp-klapp-spel, ”Woy yoy yoy …” blev ”Oj, oj, oj …” Det var tider det. Håller med dig om det du skriver om Bob Marley. Jag hade några CDs, men de har kommit bort.

Produktinformation : Legend (Digitally Remastered) - Bob Marley

Roots Reggae - Label: Island, Tuff Gong