Locobase - Repair

Locobase - Repair

Hud

Recension av "Locobase - Repair"

publicerad 2010-10-04 | Mizzyz
Medlem sedan : 2010-03-16
Fördelar Fungerar och ger resultat snabbt
Nackdelar Dyr men det är värt det
Effekt

"Locobase Repair - Bäst mot exsem"

Astellas Pharma A/S
Naverland 4
2600 Glostrup
Danmark

Vikt 30g
Pris 49:-
Ingredienser petrolatum, aqua, paraffin, paraffinum liquidum, glycerin, sorbitan, oleate, caranuba, cholesterol, ceramide 3, oleic, acid, palmitic acid, carbomer, tramethamine. Fettinnehåll 63%. Innehåller varken färgämnen, parfym eller konserveringsmedel, pH 4
Förpackning, doft och funktion

Locobase Repair finns i 3 storlekar; 30g, 50g samt 100g. Produkten levereras i en tub med skruvkork. Locobase är parfymfri och luktar heller ingenting, inte ens den där hemska sjukhuslukten som en del parfymfria produkter lyckas dra på sig. Konsistensen på innehållet är väldigt fett och drygt. Det är en specialcreme mot torr hy. Den verkar snabbt och länge – upp till 24 timmar efter påsmörjning. Kan användas överallt på kroppen – även i ansiktet.

Slutsats

Jag kom i kontakt med denna av en händelse där min dotter hade fått sår på sina händer som dessutom kliade. Eftersom detta hade uppkommit så fort och inte gjorde ont passade jag på att fråga på ett Apotek om de visste vad det kunde vara. Detta var under helgen och vårdcentralen var stängd, själv misstänkte jag att det kunde vara något eksem. Nu visade det sig att det fanns en sköterska på Apoteket vilket var ännu bättre för nu kunde man få hjälp på direkten. Jag hade rätt i att det var eksem. Det var köldeksem som hade uppkommit pga vädret som var, eftersom det blåste en hel del under denna perioden så blev det inte bättre av att man tog på/av sig vantarna hela tiden. Sköterskan tog fram en salva som hette Locobase Repair. Hon visade tydligt hur man skulle göra. Man skulle bara ta en liten klick och massera in krämen i runda rörelser för att den skulle sjunka in i huden. Vad man inte skulle göra var att använda den som en handkräm där man tar lite kräm och smörjer in båda händerna samtidigt. Det som jag trodde skulle ta veckor att läka försvann på bara några få dagar. Första dygnet försvann kliandet, andra dygnet hade såren bleknat och därefter försvann det pö om pö. Allt var borta på mindre än en vecka. En helt fantastisk produkt att använda mot torr hy och framförallt mot just eksem.

Den här inlägget har blivit läst 2916 gånger och utvärderats till

• mattihp publicerad 2010-10-04
    Den här vill jag nog testa. Priset var inte så fasanfullt och verkar funka. Vintern är på G och då blir mina nätter ett helvete.
  • absolutciiilla publicerad 2010-10-04
    Bra skrivet! :)
  • Savanna publicerad 2010-10-04
    jag brukar få köldeksem på magen vintertid, jisses vad sånt kliar, så då var detta ett väldigt bra tips.

Produktinformation : Locobase - Repair

Hud