Recension av "Loka Citron"

publicerad 2010-08-18 | henrikwango
Medlem sedan : 2008-05-08
Hej! Har nyligen tagit examen och har nu lite ledigt med sommar och jobb tills det rätta jobbet hittar mig. Tänker äntligen trappa upp på aktivitetsnivån här på Ciao. Meddela mig om läsvärt som jag missat!
Fördelar Frisk smak med bra citronarom, Smak som håller i sig en hel dag
Nackdelar Onödigt och dyrt i frekvent drickande

"Vatten med citrussmak är det enda som alltid smakar bra"

Loka Citron

Loka Citron och Ramlösa Citrus är nog de enda mineralvatten som jag inte haft negativa åsikter om. Anledningen till detta är för att vattnet bjuder på en frisk smak med liten tillsats av citronarom. Det smakar bra eftersom man vet hur citron smakar. Vid mitt förra val av mineralvatten, granatäpple, har jag inga erfarenheter om granatäpple och dess smak, därmed blev jag missnöjd. Men citrus och mer vardagliga kombinationer går hem.
Inget vatten jag skulle kunna dricka hela tiden. Men någon gång då och då. Vanligt kranvatten dricks trots allt mest.

Om Loka Citron är nyttig eller ej är en lätt fråga att besvara. JA. Att dricka vatten är nyttigt. I Loka är även en rad mineraler tillsatta som inte gör drycken onyttigare.

Vattnet innehåller inget socker, så man behöver inte vara rädd för växande bukar eller hål i tänderna. Behöver man säga mer? Kan inte komma på mer i alla fall.

Slutsats
Loka citron finns i 33cl burk, 50cl flaska och i 1,5 liters flaska. Man väljer som sagt så stor flaska beroende på vad situationen kräver. Ett pris från 7 kr för 33 cl burken till 15kr för 1,5 liters flaskan. Det är värt att betala men kanske inte i långvarigt drickande. Då dricker jag hellre vanligt kranvatten.

Men Loka Citron fungerar väldigt bra som ett mineralvatten med en bra och frisk smak. Kolsyran håller tyvärr inte i sig en dag efter, där emot håller i alla fall smak i sig.

Rekommenderas!

Den här inlägget har blivit läst 1925 gånger och utvärderats till