En toppenrestaurang som serverar mumsig tapas!

5  19-02-2012

Fördelar:
Bra priser, väldigt god mat, mysig miljö, bra service

Nackdelar:
De har inte öppet för lunch, de serverar tigerräkor

sparks

Om mig: Ingen bonusfond var sämsta påhittet ever!

Medlem sedan:20-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Detta är min favoritrestaurang i Göteborg, den finns på två ställen men det är samma meny och samma inredning på båda. Maten som serveras är tapas.

Miljö

Restaurangen har en väldigt mysig miljö med dämpad belysning och varma färger. Den är modern utan att kännas för kall eller minimalistisk. Jag gillar inredningen skarpt! Det har alltid varit en trevlig stämning när jag har varit här, inte för högljutt eller så. På restaurangen i Kungshöjd är det trevlig att bara sitta i baren och ta en drink.
Service

Jag har alltid varit nöjd med servicen på denna restaurang. Maten har kommit relativt snabbt och personalen har alltid varit glad och trevlig. När man kommer dit så berättar de lite om konceptet och man får en lista där man sedan fyller i vilka rätter man vill ha och hur många av varje man vill ha. Det är väldigt smidigt och det är skönt att man i lugn och ro kan fylla i vad man vill ha, speciellt eftersom man skall beställa mer än en rätt, det blir på detta sättet lättare att få överblick och hålla reda på sina val.
Meny

Här har ni hela menyn, jag har fetmarkerat mina favoriter! Runt tre rätter är lagom beroende på vilka man väljer, jag brukar ta fyra eftersom jag inte äter kött.
Utöver mat har de givetvis även dryck, t.ex. jättegod sangria och goda och spännande drinkar! Drinkar kostar 89kr och ett glas vin kostar från 39kr.

Nygräddat bröd med smaksatt färskost 22:-

Passionspannacotta 45:-
Biscuitglass med mandelkrokant 45:-

Fakta

Hemsida: http://www.restaurangmanana.se/
Telefonnummer: Mañana Kungshöjd 031-711 72 90 och Mañana i Majorna 031-711 72 91. (Ibland är det fullt så det kan vara bra att boka bord)
Öppettider: Sön - Tors 17.00-23.00, Fre - Lör 17.00-24.00
Adress: Lasarettsgatan 6 och Karl Johansgatan 6
Min åsikt

Som sagt är detta en av mina favoritrestauranger och jag rekommenderar den varmt. Tapas är så himla gott och passar bra för mig som är pescetarian. Jag gillar konceptet med många olika mindre rätter så man kan få många smakupplevelser och slipper välja endast en rätt! Jag tycker även att det är bra när man är flera för då kan man dela och på så sätt få smaka på ännu mera. Dessutom tror jag att denna mat passar många då det finns så mycket olika att välja på, något för alla helt enkelt.
Denna restaurang serverar verkligen riktigt god tapas och dessutom till bra priser, deras sangria är också riktigt god vilket är ett plus! Miljön är väldigt mysig och inredning är fin. Servicen är också bra. Priserna tycker jag som sagt är bra, ett glas vin för 39kr är ju verkligen inte fyskam och även maten tycker jag är prisvärd, portionerna är ganska generösa även om det är smårätter det handlar om. Det är svårt att säga något som är dåligt faktiskt. Det jag kan komma på är att de serverar tigerräkor, vilket inte är så etiskt bra och inte heller miljömässigt bra. Deras öppettider kunde också varit generösare, jag hade gärna gått dit på en lite tidigare söndagsmiddag eller kanske en lunch.
Men som helhet är det en toppen restaurang som jag varmt rekommenderar till alla!

Bilder på Mañana, Göteborg
Mañana, Göteborg Mañana
Mumsig Tapas!

JanneRafiki

JanneRafiki

04-03-2012 05:21

Jag har hört talas om restaurangen, men aldrig varit där. Kul att läsa om konceptet och annat.

Sagoalvan

Sagoalvan

20-02-2012 17:07

exceptionell, ser jättefint ut !

universum777

Boende - Hotell - Medel - Mässans Gata 24, 40226 Göteborg, Västergötland
11 recensioner
Köp nu för endast 990,00 kr
Novotel Göteborg, Göteborg Novotel Göteborg, Göteborg
Boende - Hotell - Budget - Klippan 1, 414 51 Göteborg, Sverige, Klippan 1, 41451 Göteborg, Västergötland
4 recensioner
Köp nu för endast 872,00 kr