Coop Medmera, ger dig mera :-)

5  19-12-2011

Fördelar:
Har kommit detta med shopexpress även till COOP, även vissa mindre butiker har det .

Nackdelar:
Att jag glömmer betala in på kortet .

kuligheter

Om mig: Stolt tvillingpappa till Sagoalvan och Fiskelyckan här. : - ) ( Blogg :http://sagoalvan.blogspot....

Medlem sedan:10-04-2010

Den här recensionen har betygsatts av 11 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
COOP Med Mera

Frugan har länge haft kort här på COOP och hon ordnade även så att båda barnen och jag skulle få ha ett extra kort, nu när jag är den som handlar mer har vi gjort så att jag har hennes kort och hon har mitt för hennes kort är huvudkortet och på det kan man även sätta in pengar och sedan betala med i kassan.

Jag önskar jag kom ihåg oftare att sätta in pengar på kortet för bonusen är större om man använder kortet och betalar med. Jag handlade idag för 1800 kronor och fick då en bonus på 18 kronor, ihop med november månad fick jag nästan 34 kronor som jag fick använda direkt.
Jag betalade med mitt Visa Bankkort så jag fick inte extra rabatten av att betala med kortet tyvärr.

Egentligen är det ju inget svårt att sätta in pengar för man får ju en räkning med tidningen där man ser sitt saldo och man kan då sätta in mer pengar. Jag ska absolut bli bättre på det.

Jag tycker shopexpresskonceptet är väldigt bra. Frugan fick gå och bli medlem på det och sedan efter det har jag kunnat handla via deras shopexpress. Tyvärr senast som jag var låg den COOP:s shopexpress nere men de hade ordnat så att snabbkassan tog shopexpresskunderna så jag behövde aldrig lasta ut mina varor, bland annat en julgransfot och lite julklappar men även köttfärs till julköttbullarna och rödbetssalladen, så det var extra skönt att de gjort så för jag ville verkligen inte packa upp alla varor på bandet , det var ju lite därför jag åkt till denna affär för att handla.

En sak jag undra lite över det är när de har vissa extrapriser då klämmer de prislappen direkt över EAN koden och då går det inte att blippa varan, nu blev det att jag struntade i att köpa varan eftersom jag inte ville ställa mig i vanlig kö eller ens bemannad shopexpresskassa utan bara logga ut i självbetjäningskassan så det gav ju att de missade mig som kund på vissa varor. Vore det inte bättre att de hade rabattlappar med EAN koder tryckte ex en för 15 kronor, en för 20 kronor och en för 35 kronor? Då hade jag ju kunnat handla varorna. Eller ja det hade jag ju kunnat göra ändå eftersom shopexpressen inte fungerade med det visste ju inte jag när jag gick till kassan.

När jag skulle betala stod det på kortdragningsapparaten att jag kunde välja att ta ut min återbäring och det gjorde jag så jag betalade med de cirka 34 kronor som jag fått. Man får återbäring att välja att ta ut så fort den överstiger 25 kronor.
Vad kostar det att bli medlem och få Mermerakortet?

Det kostar 100 kronor men man får faktiskt tillbaka dem om man går ut ur föreningen för både frugan och jag hade kort här ett tag men vi hade så lite pengar (det här är alltså mer än 20 år sedan) och då hörde jag mig för vad som händer om man går ut och då fick jag tillbaka min 100 lapp. Det står även på hemsidan nu när jag kollat in den lite noggrannare att man får tillbaka de 100 kronorna om man vill gå ur föreningen.

Nu när vi använt oss av möjligheten med extrakort har det ju inte blivit flera 100 – lappar att lägga som medlem utan det gör bara den första kortinnehavaren och det sker bara en endaste gång det är alltså ingen årsavgift utan en avgift för att bli medlem i föreningen. Avgiften är alltså en insats.

Hur fungerar deras nya återbäringssystem

Detta får man i bonus direkt på kortet och man väljer i kassan om man vill ha ut sin bonus och betala med.
• 1 % får du om du handlar för mindre än 2.000 kr - 2 % om du dessutom betalar med kortet
• 2 % får du om du handlar för 2.000 kr eller mer - 3 % om du dessutom betalar med kortet
• 3 % får du om du handlar för 3.000 kr eller mer - 4 % om du dessutom betalar med kortet
• 4 % får du om du handlar för 4.000 kr eller mer - 5 % om du dessutom betalar med kortet

Nivåerna gäller från första kronan (d.v.s. handlar du för 3.000 kr gäller 3 % från och med första kronan).
Kan man få återbäring med sitt Medmera kort på andra ställen än COOP ?

Ja på dessa får du 1 % i återbäring på dina köp om du visar ditt medmera kort :
Akademibokhandeln
Apollo
Bokus
Kronans Droghandel
Hertz
Expert
Swebus

Samt på Daglivs och Mataffären.se (endast Stockholm).

Mina sidor med COOP kortet

Frugan hade aldrig skapat någon inloggningsuppgift för kortet så jag gjorde det. Det går att se att vi fått hela 725 kronor i medlemsåterbäring i år. Tydligen behöver jag handla för 190 kronor för att komma upp i 2 % bonus för december, detta står också på ” Mina sidor” när man loggat in. Men det ska nog inte vara några problem eftersom barnen också är duktiga på att dra bonuskortet när de handlar.
Den här sidan fann jag väldigt användbar för här står det exakt vilket OCR nummer jag ska använda för att sätta in pengar på kortet, alltså behöver jag inte vänta på att tidningen kommer.
Erbjudanden

Allt från Apollo till Swedbus.
Även hotellpremie, kryssningar men även billigare böcker.
För mer information titta på hemsidan : http://www.coop.se/medmera-kortet/
Lite övrigt om erbjudanden

Man kan tex få medlemspris på en rad böcker och nu med Tomas Tranströmer som aktuell nobelpristagare( 2011 ) kan ju hans ”Dikter och prosa 1954-2004” på Akademibokhandeln
Vara intressant. Som medlem får du ge 239 kr och det ordinarie priset är 269 kr
COOP om att vara ansvarstagande

COOP har valt att inte sälja vissa fiskprodukter som det anses dåligt för miljön att sälja- det tycker jag är jättebra. Detta gäller bland annat jätteräkan. Här kan du hitta hela listan på vad de inte säljer för att ta ansvar :
Hur får man medlemstidningen ?

För att få medlemstidningen som heter Mersmak som det finns bland annat recept i så behöver du handla minst 10 gånger / månad (glöm inte dra kortet) eller handla för 1000 kr/ månad
Annat att tänka på

Ska du ex. köpa Spotify till någon i julklapp kan du göra det på vilken COOP butik som helst, det som är bra att köpa tjänsten via COOP är att då får du återbäring på beloppet.

Just nu (dec 2011) kostar Spotify att köpa på COOP :
Spotify Premium kontant prislista
1 månad 99 kr
3 månader 297 kr
6 månader 594 kr
12 månader 1188 kr

Rekommenderas

Ja och jag tycker att det är jättesmidigt att medlemsåterbäringen hamnar direkt på kortet.

Bilder på MedMera Kort

MVG plus

Sagoalvan

Sagoalvan

21-12-2011 17:04

Jättebra recension om Coop med era kortet!

Fiskelyckan

Fiskelyckan

21-12-2011 16:33

excpt.

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av MedMera Kort har fått betyget:

1. rosochris