Melodifestivalen 2012 - vad tycker du?

Melodifestivalen 2012 - vad tycker du?

Recension av "Melodifestivalen 2012 - vad tycker du?"

publicerad 2012-02-23 | universum777
Medlem sedan : 2010-09-12
Om ni betygsätter mig så betygsätter jag er! Men betygsätt då min senaste recension, så jag inte behöver leta efter ert betyg!
Bra
Fördelar Det kan komma några bättre låtar också?
Nackdelar De kan släppa in vilka hemska låtar som helst!

"Melodifestivalen 2012"

Om Melodifestivalen 2012 och alla deltävlingar som har var varit, sedan de började med dem tycker jag inte!

Programledarna tycker jag att de gör sitt jobb verkligen bra! De är:

Gina Derawi är bloggare, komiker och programledare

Helena Bergström som är är skådespelare, särskilt känd från Änglagård

Sarah Dawn Finer som är en mycket bra sångerska, har själv varit med och tävlat i Melodifestivalen.

Tacka vet jag på den tiden när Melodifestivalen avgjordes på en kväll. Varför ska det tävlas på så många olika ställen och olika gånger? Jo SVR ska tjäna pengar på alla som ringer och röstar. De tjänar massor med pengar. Hoppas att de samtalen som kostar närmare 10:-, verkligen går till fattiga länder.

Ännu så länge har Melodifestivalen avgjorts i Växjö, Göteborg och Leksand.

I Växjö gick ju Dead by april och Loreen vidare till Globen. Jag tycker att Loreen är mycket bra och håller tummarna för henne om man jämför dessa.
Till andra chansen gick: Thorsten Flinck (?) och Sean Banan

I Göteborg Gick David Lindgren och Ulrik Munther till Globen. Bra bägge två tycker jag, men Ulrik vann ju lilla Melodifestivalen förut och första gången han ställde upp i "riktiga" Melodifestvalen, så gick han direkt till Globen. Bra gjort.
Till andra chansen gick Top Cats och Timoteij. Inga som tilltalar mig direkt.

I Leksand gick Molly Sanden (som jag tror har stor chans och som jag tycker om) och Björn Ranelid (som bara pratade sig igenom sin "sång" och har inget med musik och framför allt inget i Globen att göra! Man skäms ju för honom!) Vilka ringde och röstade på honom? De borde inte få ha abbonemang på telefon! Tänk om han vinner! Då vill man inte erkänna att man är svensk.
Till andra chansen gick Andreas Johnson (hans röst tycker jag met om) och Youngblood.

Nu får vi hoppas att det kommer lite fler bra låtar, så Sverige har någon chans!

Den här inlägget har blivit läst 1319 gånger och utvärderats till

• kuligheter publicerad 2012-02-24
    Jag missade allra första Melodifestivalen delen, var på bio. Är inte så ledsen över det :-). Lyckades få smita med att fixa bilens bromsar på förra, men den sista ska jag se, tycker det räcker med en gång. :-)
  • universum777 publicerad 2012-02-23
    Henrik: Instämmer med dig!
  • henrikwango publicerad 2012-02-23
    Varje år sägs det att det skall satsas seriöst på bättre bidrag nästkommande år. Men verkar lite som att melodifestivalteamet väljer sina favoriter att kontra de sämsta bidragen - bara för att.

Produktinformation : Melodifestivalen 2012 - vad tycker du?

Publicerad på Ciao sedan: 20/02/2012