Micki - Pippi-Dräkt: Kläder 3 År

Recension av

Micki - Pippi-Dräkt: Kläder 3 År

Sammanvägt betyg (2): Användarnas sammanvägda betyg Micki - Pippi-Dräkt: Kläder 3 År

3 erbjudanden från 329,00 kr till 329,00 kr

Alla recensioner om Micki - Pippi-Dräkt: Kläder 3 År

Skriv din egen recension

Pippi Långstrump.

3  14-06-2010 (09-11-2010)

Fördelar:
Fina kläder, bra kvalite .

Nackdelar:
Att setet inte innehöll peruk och kängor .  Något dyr för att vara en leksaksdräkt .

Kvalitet

Design

Kvasthulda

Om mig: Läser och betygsätter hos dom som gör detsamma.

Medlem sedan:17-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 52 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Egna åsikter:

För ett tag sedan så fyllde min söta systerdotter år. Hon är nog den största fantasten av Pippi Långstrump som någonsin funnits tror jag. Min dotter tyckte också väldigt mycket om Pippi när hon var mindre, men hon var då inte ens hälften så besatt som det här lilltrollet. Jag frågade henne i telefonen vad hon önskade sig i födelsedagspresent, och hon svarade Pippikläder. Som den snälla moster man är då så har jag väldigt svårt att stå emot. Började då att kolla runt lite på nätet för att jämföra lite priser.

Först trodde jag att peruken och kängorna hörde till, men så var inte fallet utan det fick man köpa separat. Förmodligen hade det gått av få ett lägre pris om tillverkaren valt att sälja det som ett helt set. Men samtidigt kan det också vara svårt då både kängorna och peruken är one size. Alla vill kanske inte ha allt heller. Sedan visade det sig att online butikerna hade ganska varierande priser på dessa produkter. Jag valde ändå att köpa hela kitet, med kängor och peruk.
Vad består en Pippidräkt av:

Själva dräkten är en skjorta, förkläde, strumpor och byxor.

Material och kvalite:

Materialet är av bomull i rena klara färger. Därmed ska käderna också vara lätta att tvätta. Nu har jag dock ingen aning om hur kläderna blir efter en tvätt. Kvaliten på kläderna kändes i alla fall bra.
Storlek :

Nu är min systerdotter en ganska liten treåring. När jag provade på henne såg kläderna en aningen lite för stor ut. Så det blir en aning skev referensram. Men 98-104 var också den minsta storleken som fanns att tillgå. För normalstora treåringar passar den säkert jättebra. Men det bekom henne inte särskilt mycket i alla fall.

Pris och tillgänglighet:

Nu beställde jag min dräkt på nätet som sagt, via en sida som heter www.primon.se. Jag betalde där 229 kronor. Det var bland det billigaste jag kunde hitta i webshopparna. Det finns några stycken som säljer dessa kläder. Finns även att få tag på i välsorterade leksaksbutiker. Beställer man via internet så får man ju även räkna med fraktkostnaderna. Jag skulle dock ha lite andra saker också denna gång. Men man får även räkna med att det här är en produkt som barnet kommer att växa ur relativt snabbt, därför kanske det är något dyrt.
Tillverkare:

Tillverkas av anrika Micki leksaker. Telefon: 0470-67315, E-post: info@micki.se

sandrastomberg

sandrastomberg

13-11-2010 08:43

Min dotter har en sån :)

cessla

cessla

11-11-2010 14:45

Vi köpte en sån på Ullared förra sommaren, mycket uppskattad - ett tag iaf ;)

Coccos

Coccos

10-11-2010 12:41

Jag tycker det var välskrivet och innehöll allt jag ville veta.

Jämför priser Ordna efter Pris
Micki, Pippi Långstrump, Kläder, 86-92 CL

Micki, Pippi Långstrump, Kläder, 86-92 CL

Tänk att få klä ut sig och bli Pippi på riktigt! Innehåller strumpor, byxor, ...

mer

329,00 kr Lekmer.se 8 Betyg

Fraktavgifter: 49,00 k...

Tillgänglighet: Okänt, se butik

Besök butiken

Lekmer.se

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Micki - Pippi-Dräkt: Kläder 3 År har fått betyget:

1. Coccos