Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar - Hemsida: www.modernaforsakringar.se

Recension av "Moderna Försäkringar"

publicerad 2007-11-27 | PerMagnusson
Medlem sedan : 2007-11-26
Inget för mig
Fördelar Låg avgift
Nackdelar Ingen ersättning betalas (= ingen poäng med försäkringen)
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Undvik Moderna Försäkringar"

Moderna försäkringar är billiga tills skadan inträffar, därefter går de in och gör en utförlig utredning av ALLT. Jag råkade ut för sjukdom under resa varpå de angrep att ett läkarintyg hade felaktigt datum, de ifrågasatte att jag hade bokat om resan en bit innan genom att kontakta reseförmedlingen. Deras handledare var mycket otrevlig och ringde och beskyllde en för att vara fuskare. Slutliga beskedet; Inegnersättning, gå vidare till ARN och överklaga. Här forlorade jag 5.000 eftersom jag inte orkade driva detta vidare. Moderna Försäkringar förlorade ytterligare en kund för evigt

Hörde att en kollega råkande ut för samma sak. En tappad TV täcktes inte av drulleförsäkringen då OnOff inte kunde hitta kvittot från iköpsåret. Jag sa till honom; man ska nog tänka efter två gånger innan man försäkrar sig hos en koncern med dåligt rykte och extremt kostnadsfokus.

Den här inlägget har blivit läst 6544 gånger och utvärderats till

• zuzzie81 publicerad 2007-11-28
    Ja jag hade oxå dom ett tag. Jag fick inte uppleva det du var med om men jag ringde dit en gång och hade massa frågor. Då var dom inte heller så trevliga. Så jag bytte till länsförsäkringar i stället. Bra recension
  • svanmagnus publicerad 2007-11-27
    Väldigt bra recension, bra att veta hur dom beter sig

Produktinformation : Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar - Hemsida: www.modernaforsakringar.se