Monster Beats Solo HD High Definition On-ear Headphones with ControlTalk

Recension av

Monster Beats Solo HD High Definition On-ear Headphones with ControlTalk

Sammanvägt betyg (2): Användarnas sammanvägda betyg Monster Beats Solo HD High Definition On-ear Headphones with ControlTalk

2 erbjudanden från 1 344,77 kr till 1 805,00 kr

Stilrena hörlurar med otroligt bra ljud - dock dyra!

4  03-02-2012

Fördelar:
Ljudet, komforten, design

Nackdelar:
Priset

Fredde3993

Medlem sedan:28-03-2007

Videorecensioner:27

Den här recensionen har betygsatts av 17 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Produkt:
Hörlurar
Tillverkare: Monster Cable / Beats by Dr Dre
Modell: Beats Solo

Kort om Monster Cable
Monster Cable (oftast ser man bara ordet ”Monster”) startade redan 1979 av Noel Lee. Han utvecklade till en början en högtalarkabel som skulle ge ett bättre och klarare ljud än de som fanns på marknaden. Hög kvalité och superb prestanda blev vad som karakteriserade Monster. Själva ordet ”Monster” valde Noel för att det lät starkt och kraftfullt. Det blev succé och företaget producerade med åren mer och mer produkter. Företaget anses nu vara en av de bästa tillverkarna i världen inom området. Ryktet om bra kvalité och prestanda spreds och framförallt till musiker som hela tiden är ute efter det bästa ljudet. Även datortillverkare och mobiltelefonstillverkare började visa intresse och detta ledde till samarbete. Artisten Dr Dre är en av de artister som samarbetat med Monster för att frambringa en serie hörlurar i hans namn. Ur denna serien hittar vi just den produkt som jag skall recensera.

Beats Solo
Som sagt så visade många sitt intresse för Monster Cable. Mobiltillverkaren HTC var en av dessa. De släppte en mobiltelefon i samarbete med Monster/Beats by Dr Dre. Detta var för mig en perfekt kombination. Personligen är jag en mobilnörd och hobbymusiker – kan det bli bättre? Att just HTC är det märke jag främst använder gjorde valet av mobiltelefon ganska enkelt. Med telefonen medföljde hörlurarna Beats Solo, dessa var i vit färg för att matcha telefonens vita färg. Beats Solo finns även i svart färg.

Prestanda & design
När det kommer till teknisk prestanda finner jag det svårt att hitta siffror. Istället finner jag information om hur bra konstruktionen är och det kan jag hålla med om. Dessa hörlurar sitter i alla fall bra på mig och de är bekväma även under en längre tid. De har även ”ControlTalk” som sitter i kabeln. Här kan vi svara på telefonsamtal, byta låt när vi lyssnar på musik osv. Det som också är bra är att dessa lurar är vikbara, perfekt om man behöver packa ner dom. Det medföljer en liten väska som lurarna kan ligga i, denna skyddar även dessa dyrgripar. En putsduk får man också just för att putsa upp sina fina lurar =)
Stilmässigt är hörlurarna enligt min smak väldigt snygga men det viktigaste är ju ändå ljudet och komforten. Ja, de sitter som nämnts väldigt bra och även under längre perioder. De är bekväma och någon form av klåda infinner sig inte – tacksamt.
Ljudet då? Ja, det här är ju kvalité så det stänker om det. Ljudet är otroligt bra. Glasklart och med en bas som får ryggraden att vibrera. Jag som lyssnar mycket på elektronisk musik uppskattar detta enormt. Alla instrument kommer på sin plats och det känns som om jag sitter inne i studion där musiken skapades. Perfekt!

Utvärdering
Det är verkligen hög klass på dessa hörlurar och undrar hur Beats Studio eller Pro låter då dessa är ännu högre upp på stegen. Solo är fullt dugliga för mig åtminstone och de innehar allt som jag behöver och lite till. Komforten är mycket bra och jag klarar av att använda hörlurarna en längre period, något som andra hörlurar ofta inte klarar. Ljudmässigt är det toppklass och jag njuter i fulla drag när jag lyssnar på musik, det är som sagt som att stiga in i studion och få första plats inför artisten som spelar. När vi då kommer till priset så är det i mina ögon högt. Visst vi får ju faktiskt ganska mycket för pengarna men jag blev ändå förskräckt när jag ser att dessa kostar ca 1500 kr och vill man gå längre, till exempel med Beats Studio så får du lägga på en tusenlapp till. Det är förvisso både klass, stil, kvalité och förhoppningsvis lång livslängd. Jag tycker dock att priset är maffigt och därför kan jag inte ge toppbetyg. I mitt fall så medföljde dessa hörlurar mobiltelefonen. Det är mycket tveksamt om jag skulle köpa dessa för detta pris faktiskt.

För dess ljudmässiga toppkvalité så är en rekommendation ändå på sin plats för om ni känner att ni har råd och vill ha ett par riktigt bra hörlurar så är det dessa ni ska ha.

JanneRafiki

JanneRafiki

03-03-2012 23:08

Duger en bra bild av de här exklusiva lurarna

evasweden

evasweden

28-02-2012 16:45

Toppenrecension

universum777

universum777

03-02-2012 19:12

Bra skrivet!

Den här recensionen av Monster Beats Solo HD High Definition On-ear Headphones with ControlTalk har fått betyget:

1. JanneRafiki
  2. evasweden